کتاب «دایره» نوشته سید نوید سیدعلی‌اکبر با تصویرگری سمیه ورزدار توسط نشر آفرینگان منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، داستان «دایره» درباره دختری است که مادرش می‌خواهد از خانه بیرون برود و دایره‌ای دور او می‌کشد. مادر به دختر می‌گوید اگر از دایره بیرون بیاید، می‌فهمد و دعوایش می‌کند.

این کتاب که در گروه داستان‌های تخیلی جا می‌گیرد، برای مخاطبان گروه‌های سنی ب و ج نوشته شده است.

نوید سید‌علی‌اکبر نویسنده این کتاب، یکی از مولفان جوان آثار کودک و نوجوان است که آثاری چون مجموعه «ملیکا و گربه‌اش»، «ماه می خواهد پلنگ را بدزدد، پلنگ می خواهد ماه را بدزدد» و مجموعه بازنویسی متون کهن برای کودکان و نوجوانان را در کارنامه خود دارد.

در قسمتی از کتاب «دایره» می‌خوانیم:

رفتند و رفتند و رسیدند به یک پسر که شبیه مار باریک بود و کنار لانه مورچه‌ها، روی زمین، دراز به دراز خوابیده بود و مورچه‌ها را تماشا می‌کرد. دختر پرسید: «تو دیگه چی هستی؟» زرافه پرسید: «چرا مثل آدامس بادکنکی کش اومدی؟» پسر ماری گفت: «مامانم دستم رو گرفته، بابام پام رو کشیده. خب، هیچ‌کدوم هم ول نکردن اون‌وقت خب.» زرافه نُچ‌نُچ کرد. دختر گفت: «چرا آخه این‌جوری شده؟»

پسر ماری گفت: «خب، جدا جدا بودن از هم آخه. دعواشون شده بود خب. پهلوی کدومشون باشم آخه.» دختر کمی به پسر ماری فکر کرد. اما زودی فکرش برگشت پیش دایره خودش. گفت: «تو یه دایره داری بدی به من بشینم توش؟ فردا برات می‌آرمش به جون مامانم.»...

این کتاب با 24 صفحه مصور رنگی، شمارگان هزار و 650 نسخه و قیمت 6 هزار تومان منتشر شده است.