رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با واگذاری تصدی گری‌ها، امکان ایجاد سامانه‌های لازم برای حمایت‌ها و هدایت‌های حکومتی و دولتی را پیدا خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدمرتضی موسویان رئیس مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گفت: نمایشگاه فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال با حمایت و سیاستگذاری وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی و با سرمایه بخش خصوصی برگزار شده است.

سیدمرتضی موسویان با بیان اینکه این نمایشگاه به لحاظ کیفی نسبت به دوره قبل بسیار بهتر بوده است، افزود: شرکت‌ها در این نمایشگاه با دست پر حضور پیدا کرده‌اند و این نمایشگاه پذیرای زمینه‌های مختلف مثل تجارت، که بسترش رسانه برخط است، بوده است.

وی در ادامه افزود: با مجازی شدن، بستر ارائه محصولات و امکان بازدید تعداد بیشتری از علاقه مندان میسر می‌شود. با گره خوردن این نوع محصولات با تجارت الکترونیک امکان فروش برخط هم به وجود خواهد آمد.

موسویان در ادامه درباره نقش وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی گفت: وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامی نقش محوری و اصلی را در سیاستگذاری این نمایشگاه دارد و همچنین اطمینان لازم را به شرکت‌هایی که مجوز فعالیت خودشان را از مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال گرفته‌اند، می‌دهد تا در این نمایشگاه با محوریت بخش خصوصی شرکت کنند.

وی در پایان گفت: به تدریج شناسایی، تعیین هویت، بازارسنجی، مخاطب سنجی و کنترل توسط وزارت ارشاد، به بخش خصوصی، اجازه سرمایه‌گذاری مطمئن‌تر را می‌دهد و ما به عنوان مراکز هماهنگ کننده و دارای اطلاعات متمرکز قادر خواهیم بود نسبت به تجزیه و تحلیل داده‌ها اقدام کنیم و با اطلاعاتی که کسب می‌کنیم، بخش‌های مشارکت کننده را به نحوی پشتیبانی کنیم که دچار ضرر و زیان نشوند و انگیزه لازم برای مشارکت را داشته باشند.

همچنین نجمه فرهادی مدیر کل فناوری اطلاعات دانشگاه فنی و حرفه ای در بازدید از دومین نمایشگاه بین المللی فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال از یکپارچه سازی زیر ساخت شبکه و نرم‌افزار و سخت‌افزار این دانشگاه خبر داد.

مدیر کل فناوری اطلاعات دانشگاه فنی و حرفه ای با اعلام این خبر گفت: بر اساس یکپارچه سازی سطح زیرساخت شبکه تسهیلاتی مبتنی بر شبکه اختصاصی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در کل کشور ارایه می‌شود.

فرهادی افزود: بر این اساس تمامی این تسهیلات در دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور به تمامی اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشکده ها ارایه می‌شود.

دومین نمایشگاه بین‌المللی فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال ساعت 16 امروز سه‌شنبه به کار خود پایان می‌دهد.