سنندج – خبرگزاری مهر:  رئیس حوزه هنری استان کردستان گفت: رسالت حوزه هنری کردستان با توجه به فرهنگی بودن استان ترویج هنر اررزشی و معناگرا است.

به گزارش خبرنگار مهر، امین مرادی ظهر سه شنبه در نشست تعاملی فعالان و تشکل های فرهنگی و دینی تبلیغات اسلامبی استان کردستان مردمی با مدیر کل تشکلهای دینی سازمان اظهار داشت: ترویج و توسعه هنر معناگرا می تواند بسیاری از مشکلات حوزه هنر را که از فرهنگ غلط و غربی شکل گرفته است از بین ببرد.

وی افزود: کردستان استانی فرهنگی است و استفاده از این ظرفیت برای ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی می تواند بسیاری از هجمه های فرهنگی را در این منطقه مرزی از بین ببرد.
 
رئیس حوزه هنری استان کردستان بیان کرد: فرهنگ و هنر دو روی یک سکه هستند و تعامل و همکاری این دو حوزه می تواند بسترهای توسعه ای فرهنگی و هنری را در استان فراهم کند.
 
مرادی یادآور شد: با توجه به مخاطبین بالایی حوزه هنری حفظ ارزش ها و آرمان های اسلام در حوزه هنر می تواند به یک فرهنگ عمومی تبدیل شود.
 
وی ادامه داد: اثر گذاری یک اثر هنری بر روی مخاطب می تواند بسیار بالا باشد و از این رو دشمنان به تهاجم فرهنگی و رسانه ای روی آورده اند از این رو باید در حوزه هنر گام های جدی و با برنامه ریزی مناسبی را برداریم.
 
رئیس حوزه هنری استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جزیره ای عمل کردن می تواند آفت حوزه فرهنگ و هنر باشد و از این رو توجه به مدیریت تعاملی می تواند بسیاری از موانع پیش روی این دو حوزه را کنار بزند.
 
مرادی اظهار داشت: حوزه هنری استان کردستان آمادگی لازم را برای همکاری و تعامل با تمامی دستگاه های فرهنگی در بحث تولید آثار فاخر دینی و اسلامی دارد و از این روز خوشبختانه در حال حاضر این تعامل و همکاری به خوبی رعایت می شود.
 
وی در پایان ضمن تقدیر از حمایت های مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کردستان از فعالیت های حوزه هنری یادآور شد: خوشبختانه در حال حاضر اداره کل تبلیغات اسلامی به خوبی از برنامه های حوزه حمایت می کند و به همین دلیل جا دارد که ما از حمایت های ویژه حجت الاسلام صفی یاری مدیر کل استان تقدیر کنیم
 
در ادامه این جلسه مسئول دارالقرآن استان کردستان افزود: خوشبختانه کردستان استانی مذهبی است و در حوزه قرآنی دارای ظرفیت های خوبی هستیم.
 
ناصر علی پور بیان کرد: با توجه به تدین مردم این منطقه تا کنون در حوزه قرآنی گام های ارزنده ای برداشته شده و برگزاری کلاس های تربیت معلم، آموزش هیئت های قرآنی و برگزاری کلاس های قرآن در رده های سنی مختلف با توجه به نیاز جامعه از جمله اقدامات دارالقرآن استان کردستان بوده است.
 
وی در بخش پایانی سخنان خود گفت: در حال حاضر استان داری 313 تشکل قرآنی، 72 خانه قرآنی روستایی، 27 موسسه قرآنی، 213 خانه قرآنی شهری و 30 هئیت خانه قرآنی است.