سنندج – خبرگزاری مهر: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اهمیت تعامل و هم فکری در حوزه فرهنگ، گفت: در حال حاضر اصلی ترین راهبرد سازمان تبلیغات اسلامی مدیریت تعاملی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مسعود صفی یاری ظهر سه شنبه در نشست تعاملی فعالان و تشکل های فرهنگی و دینی تبلیغات اسلامی استان کردستات با حضور مدیر کل تشکلهای دینی سازمان تبلیغات اسلامی کشور در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: گستردگی و پیچیدیگی حوزه فرهنگ می طلبد کارها به صورت خرد جمعی و تعاملی انجام شود تا شاهد برکات آن در بین آحاد جامعه باشیم.

وی افزود: مدیریت تعاملی می تواند در حوزه فرهنگ بسترهای توسعه و ترویج ارزش های دینی، اجتماعی و ملی فراهم کند.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: در حال حاضر دشمن با تمام توان خود به دنبال ضربه زدن به آرمان های اسلام و افکار جوانان است و تعامل و هم فکری دستگاه های اجرایی و فعالان حوزه فرهنگ می تواند بسیاری از این فتنه ها را در نطفه خاموش کند.
 
حجت الاسلام صفی یاری یادآور شد: حوزه فرهنگ و به تبع آن کار فرهنگی در حوزه دین نیازمند برنامه ریزی، آشنایی با منطقه و ظرفیت های موجود در راستای تحقق هر چه بهتر برنامه ها است.
 
وی ادامه داد: مدیریت تعاملی یک رویکرد مناسب در راستای هم افزایی فعالیت های فرهنگی در بین دستگاه های مرتبط با این حوزه است که به یاری خداوند تبلیغات اسلامی در این راستا تا کنون گام های ارزنده ای را برداشته است.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کردستان گفت: خوشبختانه در حال حاضر در برون دستگاهی تفاهم نامه ای خوبی با آموزش و پرورش داریم و استفاده از ظرفیت های سازمانی و آموزشی برای تعالی فرهنگی استان احصا شده است.
 
حوزه هنری کردستان به هنر اسلامی متعهد است
 
حجت الاسلام صفی یاری اظهار داشت: در حوزه هنری هم نگاه ارزشی در استان وجود دارد و به هنر اسلامی متعهد است و همین امر باعث هم افزایی هر چه بیشتراین ارگان با تبلیغا اسلامی شده است.
 
وی افزود: در حوزه هنری توجه به نشریات، آثار فرهنگی و هنری، سینمایی و تلویزیونی نگاهی ارزشی بر مبنای تعالیم اسلامی است و همن امر باعث شده است که بسیاری از جوانان فعال در حوزه هنری گرایش به سمت تعالی فرهنگ مذهبی و دینی داشته باشد.
 
وی ضمن تقدیر از فعالیت های خبرگزاری مهر در استان کردستان گفت: خوشبختانه امروز خبرگزاری مهر در راستای فعالیت های رسانه ای خود عملکرد قابل قبولی در استان کردستان دارد و انتظار می رود که این فعالیت ها روز به روز تقویت شود.
 
600 هئیت مذهبی در استان فعال است
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کردستان بیان کرد: در بحث شورای هیئت های مذهبی هم خوشبختانه گام های ارزنده ای برداشته شده است و هیئت های قرآنی در راستای ترویج و توسعه قرآن در بین آحاد جامعه به ویژه جوانان گام بر می دارند.
 
حجت الاسلام صفی یاری یادآور شد: در حال حاضر 600 هیئت مذهبی فعال، 500 مداح و 80 کانون فرهنگی در استان کردستان فعالیت دارد.
 
وی افزود: به یاری خداوند متعال کردستان استانی فرهنگی و متدین به ارزش های اسلامی است و از این می توان در حوزه فرهنگ با برنامه ریزی مناسب توفیقات ارزشمندی را به دست آورد.
 
مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کردستان در پایان سخنان خود در این نشست گفت: در بحث تحقق نگاه جهادی که یکی از شاخص های فرهنگی در حوزه دین است به وضوح می توان آن را در استان کردستان آن هم با کمترین امکانات و اعتبارات دید.