تبریز- خبرگزاری مهر: نماينده ولي فقيه در آذربايجان شرقي گفت: مسئولان باید برای جلوگیری از آسیب های ماهواره وارد عمل شوند و تدابیر ویژه ای در این خصوص در نظر بگیرند.

به گزارش خبرنگار مهر، آيت الله محسن مجتهد شبستري ظهر سه شنبه در جمع اساتيد بسيجي سراسر كشور اظهار داشت: بايد براي مقابله با جنگ نرم همچون جنگ تحميلي فكر اساسي كرد که خوشبختانه سپاه عاشورای استان در این خصوص وارد عمل شده و برای تحويل داوطلبانه ماهواره از سوي مردم به آن ها گيرنده ديجيتال مي دهد.

وی ادامه داد: اقدامات ابتکاری همچون این عمل باید تکرار شده و از این طریق جلوی تهاجمات فرهنگی را در کل کشور بگیریم.

آیت الله شبستری با بیان اینکه ماهواره به عنوان مهمترین ابزار جنگ نرم است، گفت: دشمنان تلاش دارند با تضعيف ارزش ها و جایگزینی اندیشه غربی به جاي انديشه اسلامي، ایران را به سرنوشت برخی کشورهای همچون اندلس دچار کنند.

وی افزود: دشمنان نظام مقدس جمهوري اسلامي مي خواهند سبك زندگي غربي را از راه ماهواره ترويج دهند و مستکبران جهانی روز به روز حملات فرهنگي خود را تشديد مي كنند.

امام جمعه تبریز با اشاره به اينكه برخي شبكه هاي مذهبي شيعه خرافي و قمه زني را ترويج مي دهند تا شيعه را به جهانيان بد معرفي كنند، تحريم كردن قمه زني و لازم دانستن خرافه زدايي از سوي رهبر فرزانه انقلاب را نشان از روشن بيني و واقع بيني ايشان دانست.

آیت الله شبستری در پایان اظهار داشت: كار فرهنگي براي مقابله با ماهواره، مسئله ای اساسي محسوب می شود و وظيفه روحانيت و همه اساتيد دانشگاهي این است که با منطق، اسلام ناب محمدي را به جوانان و نوجوانان معرفي كنند.