تاریخ انتشار: ۱۸ شهریور ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹

ایلام - خبرگزاری مهر: معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی ایلام گفت: 540 تن عسل در ایلام تولید شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجتبی شیرخانی ظهر سه شنبه در آمارگیری از زنبورستان‌های استان همزمان با سراسر کشور اظهار داشت: تعداد کلنی‌های زنبور عسل استان در سال گذشته 69 هزار کلنی بوده است و  در سال گذشته زنبورداران استان 540 تن عسل تولید کرده‌اند.

وی بیان داشت: با توجه به گونه های گیاهی که در سطح استان داریم و استان ما یک استان چهار فصل است بستر مناسبی برای پرورش زنبور عسل فراهم شده است که هم اکنون کار برداشت عسل از این تعداد کلونی آغاز شده  و امسال میزان تولید عسل در ایلام به واسطه بارشهای گردو غبار کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: با توجه به پیش بینی کارشناسان مرتبط با موضوع 65 درصد در مقایسه میزان تولید عسل در ایلام کاسته شده است.

وی افزود: زنبورداران از اول مردادماه برداشت عسل را از کلنی ها شروع کردند و تا نیمه دوم شهریور ماه این برداشت ادامه دارد.

این مسئول بیان داشت: استان ایلام به علت وجود جنگلهاى انبوه، مراتع سرسبز، و گلها و گیاهان متنوع در فصل بهار تا اوایل تابستان از مناطق مساعد براى پرورش زنبور عسل است.

وی افزود: استان ایلام در بخش زنبورداری و فعالیت های تولیدی این بخش وضعیت مناسبی دارد و آمارگیری از زنبورستان های استان برای برنامه های توسعه ای بسیار مفید بوده و در این راستا از همه زنبورداران درخواست همکاری داریم.

این مسئول اظهار داشت: آمارگیری زنبورستان‌های استان همزمان با سراسر کشور از پنجم  تا دهم مهرماه  در شهرستان‌های استان انجام خواهد شد و بر اساس آمارگیری سال گذشته، تعداد زنبورداران استان در سال گذشته 1 هزار و 56 نفر بوده است.