رئیس فدراسیون کاراته با اشاره به در پیش بودن هفدهمین دوره بازیهای آسیایی در اینچئون کره جنوبی گفت: تمامی عوامل فدراسیون و جامعه کاراته برای کسب یک موفقیت بزرگ در بازیهای آسیایی 2014 تلاش می کنند. 

به گزارش خبرنگار مهر، در ادامه نشست مسئولان رشته های ورزشی اعزامی به بازیهای آسیایی 2014 ساعت 11 صبح امروز رئیس و دبیر فدراسیون کاراته به همراه مربی تیم ملی با ارائه توضیحاتی از نحوه آماده سازی این تیم به سئوالات خبرنگاران رزمی پاسخ دادند.
 
در ابتدای این نشست علیرضا سمندر رئیس فدراسیون کاراته با بیان اینکه پیش از این در دو رویداد بازیهای آسیایی حضور داشته افزود: این دوره به نظر می رسید نظم بیشتری داشته باشد و کمیته ملی المپیک برای انجام این اعزام خیلی تلاش کرد و وزارت ورزش نیز به خوبی شرایط را رصد می کند.
 
وی ادامه داد: جای خوشحالی دارد که وزارت ورزش با انتخاب کارشناسان خبره به همه شرایط واقف است و وقتی از موضوعات کاراته به ریز صحبت می کند برای ما جای امیدواری است که تلاش دست اندرکاران کاراته دیده می شود.
 
رئیس فدراسیون کاراته در بخش دیگری از سخنان خود گفت: بازیهای آسیایی اهمیت بالاتری نسبت به مسابقات جهانی و قهرمانی آسیا دارد چرا که علاوه بر ورزش کشور، مردم نیز به خوبی کارها و نتایج ورزشکاران را دنبال کرده و حتی رتبه ها را با دیگر کشورها مقایسه می کنند و این وظیفه ما را دو چندان سخت می کنند. 
 
وی به روند آماده سازی تیم ملی هم اشاره کرد و افزود: هشت کاراته کا را برای حضور این دوره از بازیها انتخاب کرده ایم و این نفرات با تلاش فراوان کادر فنی خود با آمادگی بالا و 100 درصدی راهی اینچئون می شوند چرا که معتقدیم برای رسیدن به موفقیت قبل از هر چیز باید خوب تمرین کرد و با آمادگی بالا راهی مسابقات شوند. البته باید از آشوری دبیر فدراسیون هم که وظیفه مدیر تیم های هم انجام می دهد هم تشکر کنم که با تجربه بالای خود به خوبی کارها را دنبال می کند 
 
سمندر به تاخیر یک روزه در بازگشت به تهران از مسابقات کاراته وان ژاپن گفت: من به همراه سلیمی قرار بود با سفارت ایران در ژاپنی مذاکراتی داشته باشیم و با "سوزوکی" کنسول ژاپن در ایران که همزمان در کشور خود بود مذاکراتی داشته باشیم. ضمن اینکه یکی از بانوان هم به دلیل مشکل مفقود شدن پاسپورت در توکیو ماند و با رفع این مشکل به تهران بازگشنیم.
 
وی در پایان سخنان خود از برگزاری جشن 50 سالگی کاراته ایران با حضور مسئولان فدراسیون جهانی و داخلی این جشن برگزار خواهد شد.