شیراز - خبرگزاری مهر: گروه مهرگان در دومین روز از جشنواره تئاتر فارس نمایش "هزاره غزال" را به اجرا گذاشت که مورد استقبال تماشاگران در تالار ابوریحان نیز واقع شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، گروه تئاتر مهرگان شیراز  در تازه ترین کار خود نمایش هزاره غزال را در جشنواره تئاتر استانی اجرا کرد.

این نمایش در دومین روز از بیست و پنجمین جشنواره تئاتر استانی در حالی اجرا شد که مخاطبان بسیاری برای تماشای این اثر حضور یافتند.

نمایش هزاره غزال داستان مردی است که کمان و پیکانی از پدرانش به ارث برده و 999 غزال را شکار می کند اما در آستانه هزارمین شکار با مشکلاتی همراه می شود.

نمایش هزاره غزال را جلیل امیری از هنرمندان تئاتر شیراز در سال های نه چندان دور نگارش کرده که در کرمان نیز آثار خوب و ارزشمندی در تئاتر را ارائه کرده است.

کارگردانی این نمایش را محمد حسن یزدیان به عهده دارد که در سال های اخیر تماشاگران شیرازی آثار خوبی را از وی شاهد بودند.

در این نمایش بهروز عبادی، اعظم فرهادی، زهرا صالحی ، هدی هادیان، پوریا گرانمایه، رامین خادمی پور، آرش پور امینی، حمیدرضا بنانی، بهزاد راه ساز، بنفشه محمدی ، محمد صادق مرادیان، مریم مرادی سروستانی و فاطمه مظفری به ایفای نقش پرداختند.

داوران جشنواره این نمایش را در ساعت 13 در تالار ابوریحان به قضاوت نشستند و در این سانس استاد رحیم هودی پیشکسوت تئاتر استان فارس نیز از این نمایش دیدن کرد.

گروه تئاتر مهرگان با سرپرستی منصور غارثی فرد از جمله گروه های با تجربه تئاتر شیراز است که در اجرای امروز نیز مخاطبان بسیاری به همراه داشت.

ایده های خوب در متن و اجرا

این نمایش در متن و اجرا سرشار از ایده های بسیار خوبی است که در داستان ، شخصیت پردازی و...به فراوانی یافت می شود.

داستان نمایش حال و هوایی ایرانی و عرفانی دارد که می تواند در اجرای عموم با مخاطبان ارتباط خوبی برقرار کند.

استفاده خوب از بازیگران نمایش برای پیشبرد داستان و فاصله گذاری خوب از دیگر ویژگی های این نمایش بود.

تصویرسازی و قاب بندی خوب این نمایش از ویژگی های خوب کارگردانی یزدیان در نمایش هزاره غزال است.

نکته ای که در این اثر به کار بیشتر نیاز دارد تمرین بازیگران برای اجرای بهتر حرکات و میزانسن های اثر است که می تواند در ارتقا کیفی نمایش موثر باشد.

 دف نوازی خوب بازیگران این نمایش یکی از ویژگی های مثبت دیگر این اثر است  که در آغاز نمایش ارتباط خوبی با تماشاگران برقرار کرد.