بجنورد - خبرگزاری مهر: مديركل كميته امداد خراسان شمالي گفت: مهرماه امسال بيش از شش هزار دانش آموز نيازمند اين استان چشم انتظار كمك خيرين و نیکوکاران براي تحصيل در مدارس هستند.

امان‌الله حسين‌پور در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به برپايي جشن عاطفه‌ها در خراسان شمالي در راستاي كمك به دانش آموزان نيازمند افزود: برخلاف اينكه جشن عاطفه ها همه ساله همزمان با آغاز سال تحصيلي برپا مي‌شد امسال اين جشن همزمان با سراسر كشور از شانزدهم تا هجدهم مهرماه سال جاري با شعار" مهر در انتظار مهر" برگزار خواهد شد.

وي اظهار داشت: سعي بر اين است تا با برپايي اين جشن، بخشي از نيازهاي دانش آموزان در زمينه هاي تحصيلي از جمله تهيه كتاب، نوشت افزار و پوشاك از طريق كمك خيرين و مردم نوع دوست استان تامين شود.

حسين پور تصريح كرد: با توجه به اينكه منابع دولتي مشخصي در راستاي كمك به دانش آموزان نيازمند وجود ندارد، از اين جهت بايد خيرين و نيكوكاران استان از كمك هاي خداپسندانه خود دريغ نكنند.

به گفته وي اگر كمك هاي مردمي به صورت نقدي باشد سريعتر مي توان نيازهاي خانواده هاي نيازمند را تامين كرد و قدرت انتخاب خانواده ها افزايش مي يابد.

حسين پور رسيدگي به وضع محرومان، كاهش آلام نيازمندان، افزايش خدمت به دانش آموزان بي بضاعت در مدارس و ارائه خدمت به دانش آموزان تحت حمايت را از جمله اهداف برپايي جشن عاطفه ها در استان عنوان كرد.

 اين مسئول در كميته امداد استان كمك به امر تحصيلي دانش آموزان و دانشجويان تحت حمايت با جذب منابع خيرين و امور فرهنگي، ترويج فرهنگ نوعدوستي، افزايش شبكه هاي مردمي، افزايش شبكه هاي ياوران دورن امداد و كمك به آموزش و پرورش در راستاي كمك به دانش آموزان و ... از ديگر اهداف برپايي اين جشن برشمرد.

مديركل كميته امداد خراسان شمالي با اشاره به اينكه در جشن عاطفه هاي سال گذشته 540 ميليون تومان كمك جمع آوري شد اظهار كرد: اميدواريم امسال با كمك خيرين و مردم نيكوكار استان اين ميزان به بيش از 550 ميليون تومان افزایش يابد.