تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۹

کتاب راهنمای گلزارهای شهدای دزفول و «یادداشت‌های یک راوی» شامل خاطرات یکی از مربی‌های راهنمای کاروان‌های راهیان نور، به زودی توسط انتشارات نیلوفران به چاپ می‌رسند.

به گزارش خبرنگار مهر، نمایشگاه ملی دفاع مقدس امسال در چند نقطه از کشور برگزار خواهد شد و انتشارات نیلوفران، ناشران کتاب‌های دفاع مقدس قرار است با 4 کتاب در این نمایشگاه‌ها حضور داشته باشد. یکی از این کتاب‌ها، راهنمای گلزارهای شهدای دزفول است. این کتاب با تحقیق و تفحص منوچهر مهدی‌پور منتشر خواهد شد.

دزفول از شهرهای پرشهید کشور در زمان دفاع مقدس محسوب می‌شود و حتی خانواده‌هایی در این شهر زندگی می‌کنند که تعداد زیادی شهید در آن‌ها وجود دارد. کتاب مذکور حاصل تحقیق و پژوهش‌های 10 ساله مهدی‌پور است. انتشارات نیلوفران قرارداد همکاری و چاپ این کتاب را با شهرداری دزفول بسته و کتاب «راهنمای شهدای دزفول» با اطلاعاتی درباره 2 هزار و 600 شهید در حال طراحی و آماده‌سازی است.

دومین کتاب، «یادداشت‌های یک راوی» است که با حجمی کمتر از 100 صفحه، خاطرات عبدالرضا سالمی‌نژاد راوی و راهنمای سابق کاروان‌های راهیان نور را شامل می‌شود. سالمی‌نژاد در این کتاب تمام تجربیات دوران فعالیتش به عنوان راهنمای کاروان‌های راهیان نور را در قالب حدود 80 موضوع مختلف گردآوری کرده است. این اثر، در حکم یک کتاب آموزشی برای راهنماها و راویان اردوهای راهیان نور است و تجربیات این راوی کهنه‌کار را در اختیار راویان جوان‌تر قرار می‌دهد.

کتاب «یادداشت‌های یک راوی» در حال آماده‌سازی است. جلد این اثر آماده شده و قرار است تا پایان این هفته به زیر چاپ برود. کتاب‌های دیگری هم که قرار است برای نمایشگاه‌های دفاع مقدس آماده شوند، دو مجموعه داستان هستند که هر کدام 17 تا 20 داستان کوتاه را شامل می‌شوند. این 2 کتاب نیز «چه می‌گویی ننه‌کریم؟» و «بذار بت شلیک کنن» نام دارند و قرار است تا چندی دیگر به چاپ برسند.