عضو شورای فنی كشتی فرنگی پس از قهرمانی فرنگی كاران ایران در رقابتهای جهانی ازبكستان گفت: كسب اين عنوان افتخارآميز و تاريخی حاصل يك كار جمعي و گروهی بود و هيچگاه نبايد آنرا به فرد خاصی مرتبط دانست.

محمد دليريان در گفتگو با خبرنگار مهر، در خصوص قهرمانی فرنگی كاران ایران در رقابتهای جهانی ازبكستان، ضمن بيان اين مطلب اظهار کرد: تیم ملي كشتی فرنگي در شرايطي قهرمان جهان شد و براي نخستين بار جلوتر از تيم‌هاي مدعي و قدرتمند روسيه و تركيه ایستاد كه تمامي اعضاي تيم براي رسيدن به اين هدف زحمت كشيدند.

وی افزود: چه حميد سوريان كه مرد طلايي اين مسابقات بود و چه نفراتي همچون حبيب‌الله اخلاقي و مهديزاده كه امتيازات كمتري را نصيب تيم ايران كردند،‌ همگي براي اين تيم زحمت كشيدند و تيم ايران طي يك فرايند تيمي به قهرماني رسيد.

عضو شواري فني كشتي فرنگي تصريح كرد: جمع و جور كردن كشتي فرنگي بعد از المپيك لندن و اتفاقاتي كه گريبان اين تيم را گرفت كار ساده اي نبود كه خوشبختانه با حمايت‌هاي فدراسيون كشتي و درايت برخي از چهره‌هاي نامدار كشتي فرنگي، توانستيم يك آرامش نسبي و مطلوبي را به آن ببخشيم.

دلیریان افزود: اعضاي شوراي فني در معرفي تركيب نهايي تيم‌هاي اعزامي به رقابتهاي جهاني و بازيهاي آسيايي نيز توانستند به بهترين شكل از مهره‌هاي موجود بهره ببرند و ديديم كه تيم اعزامي به جهاني ازبكستان در حالي كه بسياري از موفقيت آن نااميد بودند به ميدان رفت و قهرمان جهان شد. ما براي بازي‌هاي آسيايي هم تركيب خوب و منطبق بر شرايط حاكم را انتخاب كرديم كه اميدوارم اين تيم نيز بتواند به بهترين شكل ممكن براي ايران افتخار آفريني كند.

وی با اشاره به اينكه پشتوانه‌هاي مطمئني در برخي از وزان نداريم، ادامه داد: اجراي دقيق فرايند انتخابي تيم ملي و برگزاري رقابتهاي انتخابي مي‌تواند به خوبي در پشتوانه‌سازي تيم ملي مثمرثمر باشد. ما نياز مبرم به اين مساله داريم چراكه تا يكي دو سال ديگر در برخي از اوزان نفرات مطمئن و توانمندي نداريم و بايد از هم اكنون براي جايگزين كردن اين قهرمانان فكري كرد.

عضو شواري فني كشتي فرنگي در خاتمه اين قهرماني باارزش و تاريخي را حاصل يك كار تيمي و جمعي خواند و گفت: تمامي كشتي گيران و مربيان تيم ملي براي رسيدن به اين هدف زحمت كشيدند و حتي بايد از مربيان سازنده اين قهرمانان و مدال آوران نيز تشكر كرد كه شاگردان خوبي پرورش دادند و راهي ميدان كردند.