مربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان پس از بازگشت از رقابتهای جهانی و در حاشیه آخرین اردوی ملی پوشان برای حضور در بازیهای آسیایی گفت: منتقدان و حاشیه سازان باید توجه کنند که کار کشتی گیران هنوز تمام نشده و ما میدان بزرگ و مهمتری را پیش روداریم.

علی اکبر دودانگه در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان این مطلب اظهار داشت: تیم ملی کشتی آزاد ایران با نایب قهرمانی در رقابتهای جهانی، نخستین مسئولیت سنگین خود را پشت سر گذاشت و هنوز حضور در بازیهای آسیایی که برای ما اهمیت بالاتری دارد، باقی مانده است. آزادکاران اعزامی به کره جنوبی، امروز بیش از هر زمان دیگری به حمایت و توجه نیاز دارند و به هیچ عنوان نباید کار و مسولیت بچه ها را بعد از رقابتهای جهانی، تمام شده دانست.

وی با اشاره به آخرین اردوی تیم ملی اعزامی به بازیهای آسیایی گفت: اردونشینان تیم ملی باید در این مرحله از تمرینات که از حساسیت و اهمیت زیادی برخوردار است، به بهترین شکل ریکاوری شده و با انگیزه و روحیه مضاعفی راهی بازیهای آسیایی شوند.

مربی تیم ملی کشتی آزاد با اظهار گلایه از موضع گیری برخی از اهالی کشتی گفت: گوش شکسته ها باید در هر شرایطی یار و یاور هم باشند و از همدیگر حمایت کنند. خصومت های شخصی هیچگاه نباید به اهداف و منافع ملی وارد شود و اگر این دوستان به واقع دلسوز کشتی هستند باید در این برهه حساس از ملی پوشان اعزامی به بازیهای آسیایی حمایت کنند.

دودانگه با سخت تر خواندن بازیهای آسیایی نسبت به رقابتهای جهانی ادامه داد: ما از ابتدا اعلام کردیم هدف اصلی مان کسب بهترین نتیجه در بازیهای آسیایی است، چرا که در این میدان قاره ای باید فقط به کسب طلا فکر کرد. مدتهاست که تمرکز فدراسیون کشتی و مسئولان ورزش کشور به این بازیهاست و حال که زمان حضور رسیده و باید نتیجه ماه‌ها زحمت و تلاش را دریافت کرد باید از هر نظر آماده و مهیا به میدان رفت.

وی در خاتمه آخرین شرایط ملی پوشان اعزامی به کره جنوبی را امیدوار کننده خواند و افزود: تعدادی از آزادکاران که به تازگی ازرقابتهای جهانی آمده اند باید با تمرینات ویژه ای خود را به بازیهای آسیایی برسانند و برخی دیگر نیز که در اردو مانده بودند باید همچنان در شرایط ایده‌‎آل بمانند. ما فرصتزیادی نداریم و تنها بحثی که می تواند در این روزهای حساس به تیم اعزامی کمک کند، حفظ آرامش در فضای اردو و حمایت ازسوی متولیان ورزش است.