اردبیل – خبرگزاری مهر: مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان اردبیل گفت: تاسیسات شهرک های صنعتی استان در بسیاری از شهرکها و نواحی به دلیل استهلاک نیازمند بهسازی است.

به گزارش خبرنگار مهر، ابراهیم فریدی صبح یکشنبه در بازدید از شهرک صنعتی شماره دو اردبیل تصریح کرد: برخی تاسیسات و زیر ساخت ها از سال 62 احداث شده و هر آن ممکن است مشکلی را به وجود بیاورد.

وی با تاکید به محدودیت اعتباری شهرک های صنعتی استان اضافه کرد: به عنوان مثال پمپ شهرک شماره دو هر آن ممکن است خرابی به بار آورد و از کار بایستد که در صورت وقوع فعالیت شهرک به مدت دو هفته متوقف می شود.

فریدی تصریح کرد: هزینه های لازم از جمله حق آب از سوی واحدهای صنعتی پرداخت نمی شود و بر همین اساس در بهسازی با کمبود اعتبار مواجه ایم.

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی استان با بیان اینکه حتی نتوانستیم حقوق آتش نشانان مستقر را بپردازیم، اضافه کرد: در عین حال قانون شهرک ها را ملزم کرده تا به بخش خصوصی واگذار کند.

وی از واگذاری چهار شهرک صنعتی استان به بخش خصوصی خبر داد و گفت: دو مورد دیگر نیز روند واگذاری را سپری می کند.

این مسئول با تاکید به اینکه بخش خصوصی منابع مالی برای نگه داشت تاسیسات در اختیار ندارد، ادامه داد: در چنین وضعیتی حمایت سایر نهادها از جمله شهرداری مورد نیاز است.

فریدی خواستار مشارکت شهرداری از محل ارزش افزوده در جهت حمایت از بخش تولید شد و افزود: با وجود اینکه این موضوع الزام قانونی ندارد اما به دلیل شرایط ویژه شهرک ها این مشارکت ضروری است.

وی معتقد است بخش خدمات شهرک های صنعتی هم به تخصص و هم تجربه نیازمند است و در وضعیت فعلی در هر دو حوزه ضعف های شاخص مشاهده می شود.