سخنگوی طالبان امضای توافقنامه وحدت ملی میان احمدزی و عبدالله را "جعلی" خواند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از افغان نیوز، ذبيح الله مجاهد سخنگوی طالبان امضای توافقنامه ميان نامزدهای دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را "جعلی" خواند و تاکید کرد که اين توافقنامه از سوی آمریکا سازماندهی شده و مردم افغانستان آن را قبول ندارند.

سخنگوی طالبان در بيانيه‌ ای اعلام کرد: ما دولت وحدت ملی را نمی پذيريم زیرا اين اقدام از سوی كشوری سازماندهی شده كه دشمن افغانستان است.

در ادامه این بیانیه آمده است: انتصاب اشرف غنی احمدزی و تشكيل دولت تقلبی و جعلی هرگز مورد پذيرش افغان‌ ها نخواهد بود و آمریکایی ها بايد بفهمند كه خاک و سرزمين ما به خود ما تعلق دارد و تمام تصميمات و توافق‌ ها بايد از سوی افغان‌ ها صورت بگیرد نه از سوی وزير امور خارجه آمریکا و سفیر این کشور.

توافقنامه تشكيل دولت ائتلافی تنها پس از چندین ماه تنش انتخاباتی در ماههای آوریل و ژوئن امضا شد که بر اساس آن اشرف غنی احمدزی رئیس جمهوری افغانستان شده است و عبدالله نیز سمتی مشابه با سمت نخست وزیر را برعهده دارد و پست ریاست اجرایی در اختیار وی است.

بر اساس این توافقنامه شورای وزیران ایجاد می شود و ریاست آن را رئیس اجرایی به عهده دارد و معاونان رئیس اجرایی نیز عضو شورای وزیران خواهند بود.