آلبوم موسیقایی «فانوس شب آغوش» با آهنگسازی و تنظیم حسین پرنیا و خوانندگی حسین رضا اسدی در گونه موسیقی ایرانی وارد بازار موسیقی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این آلبوم هفت قطعه شامل «فانوس شب آغوش» با شعر امیر ارجینی، «آواز دستها» با شعر فریدون مشیری، «گون و نسیم» با شعری از محمدرضا شفیعی کدکنی، «تصویر خیال» با شعری از علیرضا اخلاقی، آواز و ارکستر با شعری از علیرضا اخلاقی و «طلوع تکرار» با شعری از علی حسینی ملک آباد و هادی باهنر با آهنگسازی و تنظیم حسین پرنیا و خوانندگی حسین رضا اسدی به مخاطبان موسیقی ارائه شده است.

ارسلان کامکار ویولن، علیرضا خورشیدفر کنترباس، کریم قربانی ویولن سل، فرشید حفظی فرد ابوا، ناصر رحیمی فلوت، سینا جهان آبادی ویولن آلتو، صائب کاکاوند تار و سه تار، فرهاد مشتاق تار، پژمان پرنیا تنبک نوازندگان این آلبوم را تشکیل می دهند.

حسین رضا اسدی در یادداشتی به بهانه انتشار این آلبوم آورده است: «شعر و موسیقی دستمایه هایی هستند برای عینیت بخشیدن به معانی پنهان تا از این رهگذر، هرکس رنگ درون خویش را بر آنها بزند و چنان که خود می شنود و می اندیشد، تفسیر و تصویرشان کند.

اثر پیش رو مجموعه نغماتی است نو اما به سنت آمیخته. در تدوین آن کوشیده ایم ضمن برآوردن انتظارات موسیقیدانان، ارتباط عاطفی لازم با اقشار گوناگون جامعه نیز برقرار بماند. باشد که با جاری شدن بر ضمیر منیر شما ارجمندان لحظاتی خشنودتان سازد و خلوتتان را روشن نماید. این نوشتار بهانه ای بود برای هم سخنی و هم دلی وگرنه عیار نقدها به «بها» است نه به بهانه.»

آلبوم موسیقی «فانوس شب آغوش» توسط نغمه سرای روژین با مجوز شماره 938286 از وزارت ارشاد و شماره 15210 کتابخانه ملی روانه بازار موسیقی شده است.