تهیه کننده «دریای نور» از آغاز پخش این ویژه برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس با موضوع شعر و ادبیات دفاع مقدس از شبکه آموزش خبر داد.

امیرحسین آذر تهیه کننده ویژه‌برنامه «دریای نور» درباره این برنامه به خبرنگار مهر گفت: پخش ویژه‌برنامه «دریای نور» با اجرای اسماعیل آذر به مناسبت هفته دفاع مقدس با موضوع شعر و ادبیات دفاع مقدس از شب گذشته اول مهر ماه از شبکه آموزش سیما آغاز شد.

وی افزود: آذر در قسمت‌های مختلف برنامه به معرفی ویژگی‌ها و سیر تحول شعر دفاع مقدس می‌پردازد و یکی از آیتم‌های برنامه نیز شعرخوانی شاعران دفاع مقدس است.

این تهیه‌کننده یادآور شد: از جمله دیگر بخش‌های برنامه می‌توان به روایت داستان «مرد یخی» اشاره کرد که هر شب از زبان نویسنده آن به صورت قطعه قطعه پخش می‌شود.

آذر تأکید کرد: روایت «پایی که جا ماند» در ژانر خاطره نویسی توسط حسینی پور نویسنده این اثر از دیگر آیتم‌های برنامه است. در بخش معرفی کتاب نیز کامور بخشایش پژوهشگر حوزه شعر و دفاع مقدس کتاب‌های مختلفی را در این حوزه به مخاطبان معرفی می‌کند.

وی در پایان گفت: در این ویژه برنامه فاطمه افشاریان فرزند سردار شهید مجید افشاریان نیز به شعرخوانی می‌پردازد.

ویژه‌‌برنامه «دریای نور» به کارگردانی علیرضا فرح‌پور و تهیه کنندگی امیرحسین آذر در هفت قسمت 45 دقیقه‌ای از ابتدای مهر ماه هر شب ساعت 22 از شبکه آموزش سیما پخش می‌شود.