تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۶

مسئول سازمان ضد تروریسم اتحادیه اروپا از افزایش تعداد اروپایی هایی که با گروه تروریستی داعش همکاری می کنند، خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آلمان ، "گیل د کرچوف" با اعلام این خبر خاطر شان کرد: تعداد اروپایی هایی که عضویت گروه تروریستی داعش در آمده اند از 2000 نفر به 3000 نفر افزایش یافته است .

مسئول سازمان ضد تروریسم اروپا با بیان این مطلب که فرانسه، بریتانیا، آلمان، بلژیک، هلند، سوئد و دانمارک کشورهایی اروپایی هستند که بیشترین اتباع را در میان اعضای داعش دارند، اظهار داشت: بعد از آنکه گروه تروریستی داعش ادعای خلافت کرده روند سفر اتباع اروپایی به سوریه و عراق برای پیوستن به این به اصطلاح خلافت، تشدید شده است.

وی در مورد تعداد اتباع اروپایی گفت: بررسی ها نشان می دهد اروپایی های پیوسته به داعش بالغ بر 3 هزار نفر شده اند. روند سفرها متوقف نشده و احتمالا ادعای خلافت نیز اثراتی داشته است.

کرچوف در ادامه خاطر نشان کرد: تعدادی از اتباع اسپانیا، ایتالیا، ایرلند و اخیرا اتریش به عراق و سوریه سفر کرده‌اند.

این مقام اروپایی همچنین گفت: حتی کشوری مثل اتریش هم فکر می‌کنم که جنگجویانی آنجا دارد، در حالی که ما قبلا از این موضوع اطلاع نداشتیم.

تعداد زیاد اتباع غربی که به گروه داعش و دیگر گروه‌های تروریستی فعال در سوریه و عراق پیوسته‌اند، سبب شده تا این کشورها که در جریان بحران بیش از سه ساله سوریه همواره حامی مخالفان مسلح بوده‌اند، از بازگشت این تروریست‌ها و اقدامات خرابکارانه آنها ابراز نگرانی کنند.