فیلم تلویزیونی «شیخ شریف» با موضوع زندگی و شهادت حجت الاسلام محمدحسن شریف قنوتی نخستین شهید روحانی دفاع مقدس از شبکه افق سیما پخش خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فیلم تلویزیونی «شیخ شریف» داستان زندگی شیخ شریف قنوتی اولین روحانی شهید جنگ تحمیلی است و ساعت 19 روز جمعه، چهارم مهرماه از شبکه افق سیما روی آنتن خواهد رفت.

این فیلم 80 دقیقه‌ای با نگاه به زندگی این طلبه شهید به عنوان یكی از یاران باوفای حضرت امام خمینی(ره) که در سال‌های قبل و بعد از انقلاب در كنار ایشان حضور داشتند، ساخته شده است.

به گفته اسماعیل فلاح کارگردان اثر، «شیخ شریف» که به سفارش گروه تلویزیونی بسیج صداوسیما تهیه شده است، قصه زندگی این شخصیت را با مضمون دفاع مقدس و انقلاب اسلامی بیان کرده و همچنین مبارزات، اسارت و شهادت وی را در سال‌های 52، 57 و 59 كه با شروع جنگ تحمیلی از بروجرد به همراه گروهی به خرمشهر اعزام می‌شود به تصویر کشیده است.

جعفر دهقان در این تله فیلم برای اولین بار در نقش یک روحانی جلوی دوربین ظاهر شده و شیوا خسرو مهر، محمد ایزدی یکتا، محمد باجلان، نازنین پیرکاری، ارسطو خوش رزم، محمد شادانی، سروناز سرلک و... از دیگر بازیگران «شیخ شریف» هستند.