شاهرود - خبرگزاری مهر: سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت، همزمان با سایر نقاط ایران اسلامی و همچنین هفت کشور جهان، با حضور تنی چند از مقامات و علاقه مندان به سینمای دفاع مقدس، در شاهرود افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرمانده سپاه ناحیه شهرستان شاهرود صبح چهارشنبه در آئین افتتاحیه جشنواره فیلم مقاومت استان سمنان که در کانون بسیج شهرستان شاهرود برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطر یک هزار و 200 شهید شهرستان، گفت: کانون بسیج شهرستان در قله خوبی هاست و میزبان پیکر پاک شهدای دفاع مقدس بوده است و برگزاری افتتاحیه جشنواره فیلم مقاومت در این مکان از اهمیت بالایی برخوردار است.

سرهنگ پاسدار عباس مطهری، با اشاره به سخن مقام معظم رهبری با این عنوان که هیچ معنا و مفهوم با ارزشی بدون هنر جاودان نخواهد ماند، تصریح کرد: هر مفهوم برای ماندگار شدن و ماندگار ماندن در بین آیندگان باید در قالب هنر عرضه شود.

وی با تاکید بر اینکه حتی بالاترین مفاهیم و محتوای اجتماعی و تاریخی همچون قرآن کریم نیز بدون هنر ماندگاری ندارد افزود: به این سبب است که خداوند در قرآن، اوج هنرمندی خود را نشان می دهد.

هنرمند دارای کرامتی ذاتی است

فرمانده سپاه ناحیه شهرستان شاهرود همچنین، هنر را مانند وجود انسان دانست و اظهار داشت: برای هنر می توان دو ویژگی اصلی را قائل شد که یکی از آنها این است که هنر فی نفسه کرامت و خوبی ذات دارد و هر هنرمند دارای کرامتی ذاتی است.

مطهری ادامه داد: ویژگی دیگر هنر برتری و پستی اکتسابی آن است به این معنی که می تواند در عین کمال محور بودن، دچار نقصان و گمراهی نیز شود، که از این جهات هنر بسیار به انسان شبیه است.

برگزاری جشنواره فیلم مقاومت در 2700 نقطه از ایران اسلامی

ناظر برگزاری سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در استان سمنان نیز در این آئین، با اشاره به پیام دبیر جشنواره، گفت: این جشنواره منزل و ماوای همه هنرمندانی است که خون پاک شهدای مقاومت در اقصی نقاط جهان را سرمایه خلق آثار خود قرار داده اند.

دهنوی با بیان این مطلب که این جشنواره پیام مقاومت را نه تنها در پایتخت، بلکه در دو هزار و 750 نقطه از میهن اسلامی و نیز در هفت کشور منتشر خواهد کرد، اظهار داشت: برگزاری همایش افق نو و نخستین همایش ملی سینمای مقاومت در کشور از ویژگی های متمایز کننده جشنواره سیزدهم در مقایسه با سنوات پیش است.

وی افزود: امروز که میدان نبرد با قدرت های مستکبر از جبهه نظامی، به عرصه های فرهنگی و اقتصادی کشیده شده است معنی و مفهوم مقاومت نیز برای ملت های آزاده جهان گسترده تر شده است.

 ناظر جشنواره فیلم مقاومت در استان سمنان، ایستادگی در برابر گفتمان های غالب فرهنگ سرمایه داری و افکار استعمار زده را از جمله عرصه های مقاومت دانست و ابراز داشت: امید است که جشنواره مقاومت محفل انسی برای هنرمندان و اندیشمندانی باشد که راه آزادگی، عزت و شرف را انتخاب کرده و همواره حرمت خون شهدای مقاومت را در نظر و عمل پاس دارند.

آمفی تئاتر بهمن میزبان فیلم های جشنواره مقاومت در شاهرود

دبیر اجرایی جشنواره فیلم مقاومت در استان سمنان نیز، با اعلام این مطلب که سالن آمفی تئاتر بهمن اداره ارشاد اسلامی شاهرود، میزبان فیلم های سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت است، گفت: سالن بهمن همه روزه بعد از ظهرها به صورت رایگان میزبان علاقه مندان به تماشای فیلم های دفاع مقدس و حوزه مقاومت است.

عباس اعتماد برگزاری این جشنواره را در شاهرود بسیار موثر خواند و تصریح کرد: در شاهرود به علت نبود سینما برای اکران فیلم ها، برگزاری جشنواره فیلم مقاومت فرصت مناسبی است تا همشهریان عزیز یکبار دیگر لذت تماشای فیلم را در کنار خانواده هایشان تجربه کنند.

وی در خاتمه افزود: سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت در شهرستان شاهرود، با اکران فیلم "تنهای تنهای تنها"، منتخب جشنواره فیلم فجر 1391، آغاز شد و این جشنواره تا دهم مهر ماه ادامه خواهد داشت.