خرم آباد - خبرگزاری مهر: مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان گفت: طی شش ماهه نخست سالجاری 357 هکتار از عرصه‌های جنگلی لرستان در آتش سوخت.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد بهاروندی شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: در شش ماه نخست سالجاری 19 فقره آتش سوزی در عرصه های جنگلی و مرتعی استان رخ داده است.

وی ادامه داد: به دنبال وقوع این آتش سوزی ها 357 هکتار از عرصه‌های جنگلی استان طعمه حریق شدند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان یادآور شد: این در حالیست که طی شش ماه نخست سال گذشته 89 فقره آتش سوزی در این عرصه ها به وقوع پیوسته که منجر به خسارت به هزار و 688 هکتار از جنگلها و مراتع استان شده است.

بهاروند افزود: با این تفاسیر میزان آتش سوزیهای عرصه های جنگلی و مرتعی استان طی سالجاری نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود 79 درصد کاهش داشته است.

وی این میزان کاهش آتش‌سوزی‌ها را ناشی از همکاری مردم و اقدامات صورت گرفته توسط این اداره کل دانست و بیان داشت: در راستای مقابله با آتش سوزی ها بیش از سه هزار و 400 ساعت کار در عرصه های جنگلی استان صورت گرفته و اقدام به ایجاد آتش بر با تراکتور شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان با اشاره به انعقاد تفاهم نامه هایی با مردم بومی برای مقابله با آتش سوزی ها یادآور شد: سالهای گذشته از ظرفیت پیمانکاران برای حریق جنگلها استفاده می شد ولی امسال با استفاده از توان دهیاران و مردم گام های خوبی در این زمینه برداشته شد.

وی ادامه داد: سال گذشته در مقابل اطفای حریق به پیمانکاران وجه پرداخت می شد در حالیکه امسال در قبال جلوگیری از وقوع حریق به دهیاران هزینه های لازم پرداخت شد تا آنها با احساس مسئولیت نسبت به گماردن یک نفر برای حفاظت از منطقه تحت مدیریت خود اقدام کنند.

بهاروند ادامه داد: کاهش آتش سوزی ها عرصه های جنگلی و مرتعی استان در حالی است که ما بهار امسال و زمستان گذشته شاهد بارندگی های خوبی در استان و در نتیجه غنای مراتع و جنگلها و مستعد بودن آنها برای آتش سوزی بودیم.

وی عنوان کرد: همچنین در حالی شاهد کاهش 79 درصد آتش سوزی ها در عرصه های جنگلی و مرتعی استان هستیم که این آتش سوزی ها در کشور روند افزایشی داشته است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان لرستان همچنین از تقدیر مسئولان سازمان جنگلها و مراتع کشور از لرستان به خاطر اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش آتش سوزی های عرصه های جنگلی و مرتعی استان خبر داد.