بجنورد- خبرگزاری مهر: دبیر بنیاد بین‌المللی غدیر در خراسان شمالی گفت: دهه امامت و ولایت که از عید قربان آغاز شده و تا عید غدیر ادامه دارد، فرصت مغتنمی برای تبیین و ترویج بیشتر مبانی مسئله امامت و ولایت در جامعه است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین ثابتقدم وحید ظهر پنجشنبه در جلسه ستاد استانی هماهنگی گرامیداشت دهه امامت و ولایت خراسان شمالی با بیان این که دهه امامت و ولایت جریانی الهی است که با عید قربان به عنوان مظهر عبودیت آغاز و با عید غدیر به عنوان خاستگاه و تجلي گاه امامت و ولايت به کمال می رسد، اظهار کرد: تبیین و ترویج و اشاعه فرهنگ غدیر و تبیین مقام و فضائل امام علی(ع) باید در این دهه به صورت جدی تری دنبال شود.

وی با تأکید بر این که باید تلاش کنیم تا در این دهه مبانی امامت و ولایت و عشق به ولایت را ترویج کرده و در راستای شعائر اسلامی از آن بهره برداری کنیم، افزود: این دهه فرصت مغتنمی برای تبیین و ترویج بیشتر مبانی مسئله امامت و ولایت در جامعه است

ثابت قدم وحید شعار امسال دهه امامت و ولایت که از سوی بنیاد بین المللی غدیر انتخاب شده را شعار "لبيك يا رسول‌الله" عنوان کرد و گفت: لازم است تا به دستورات الهی لبیک گفته و این شعار را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهیم.

وی زيرنويس کردن این شعار در برنامه‌هاي سيما، استفاده از شعار در قالب پوسترها، بنرها و سربرگ نامه هاي اداري، قرائت در بين خطبه‌هاي نماز جمعه و... را از جمله اقداماتی ذکر کرد که با هدف برجسته سازی شعار امسال دهه امامت و ولایت در دستور کار قرار گرفته است.

ثابت قدم وحید در ادامه با بیان این که انديشه حاكميت و ولايت فقيه داراي دستاوردهاي فراواني بوده كه این دستاوردها ناشي از جريان غدير است، اضافه کرد: این مهم باید برای مردم تبیین شود که در نظام اسلامی چه بحران‌هايي با تدبير ولايت و برنامه‌ريزي مقام معظم رهبري پشت سر گذاشته شد.

وی با اشاره به این که امروز همه دنيا معترف است كه حاكميت ولايت فقيه باعث شد تا در برابر استكبار جهاني ايستادگي كنيم، اظهار داشت: باید قدر نعمت ولایت در جامعه اسلامی را بدانیم و ارزش های آن را به نسل های جدید منتقل کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، در این جلسه اعضای ستاد استانی دهه امامت و ولایت برنامه های پیشنهادی خود برای بزرگداشت این مناسبت را مطرح و بررسی کردند تا پس از جمع بندی نهایی، در دهه امامت و ولایت امسال اجرا شود.

دهه امامت و ولایت هر سال از دهم ذی الحجه و روز عید قربان آغاز شده و تا یک روز پس از هجدهم ذی الحجه، عید سعید غدیر خم ادامه دارد.

این دهه امسال از یکشنبه سیزدهم مهر ماه آغاز شده و تا بیست و دوم این ماه ادامه خواهد داشت.