سیزدهمین جشنواره بین المللی فیلم دفاع مقدس برگزیدگان خود در را در بخش های مختلف شناخت.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم اختتامیه سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت که پنجشنبه سوم مهرماه با حضور جمعی از چهره های سیاسی و سینمایی برگزار شد، برترین های خود را در بخش های سینمای ایران، سینمای بلند بین الملل، جایزه عماد مغنیه، فیلم کوتاه، فیلم مستند، فیلم‌ مستند بخش بین الملل، برگزیدگان بخش تکفیری‌ها، فیلم برگزیده مردم، فیلم برگزیده خانواده شهدا و جایزه ویژه دبیر جشنواره شناخت.

هیات داوران در بخش فیلم های کوتاه دیپلم افتخار برگزیده سوم را به داریوش غذبانی برای فیلم «حنانه» اهدا کرد. دیپلم افتخار برگزیده دوم به فیلم «ساعت 3» ساخته رقیه توکلی تعلق گرفت.

همچنین هیات داوران بخش فیلم های کوتاه سیزدهمین جشنواره فیلم مقاومت تندیس و دیپلم افتخار برگزیده اول را به سیف الله یزدانی برای فیلم«از درون آیینه» اهدا کردند.

هیات داوران در بخش مستند دیپلم برگزیده سوم را به مصطفی رزاق کریمی برای فیلم«خاطراتی برای تمام فصول» اهدا کرد.

دیپلم افتخار برگزیده دوم به محمد علی فارسی برای فیلم «ابرها در راهند» تعلق گرفت.

تندیس و دیپلم افتخار برگزیده اول به محسن برمهانی به فیلم «به پشت تابلو نگاه کن» تعلق گرفت.

همچنین در این بخش هیات داوران جایزه ویژه خود را به حبیب والی نژاد برای فیلم «آخرین روزهای زمستان» اهدا کرد.

در ادامه این مراسم هیات داوران در بخش مستند بین الملل جوایز خود را بدون ترتیب به خالد جرار برای فیلم «نفوذی»، محسن برمهانی برای فیلم «به پشت تابلو نگاه کن»، مصطفی رزاق کریمی برای فیلم «خاطراتی برای تمام فصول»، روح الله رفیعی برای فیلم «خالد و مجتبی » اهدا کرد.

در بخش بعدی برگزیدگان سینمای ایران جشنواره اعلام شدند که در این قسمت جایزه بهترین جلوه های ویژه به سید هادی اسلامی برای فیلم «چ» تعلق گرفت.

جایزه بهترین بازیگر زن به مریلا زارعی برای «شیار 143» و بهترین بازیگر مرد به بابک حمیدیان برای «چ» اهدا شد.

لوح تقدیر بازیگری مرد به میثم فرهومن برای بازی در فیلم «تنهای تنهای تنها» و جایزه ویژه بازیگر مرد به پرویز پرستویی برای فیلم «میهمان داریم» تقدیم شد. بهترین فیلمنامه به انسیه شاه‌حسینی برای «زیباتر از زندگی» و تندیس بخش فیلمنامه به نرگس آبیار برای «شیار 143» اهدا شد.

دیپلم افتخار بهترین کارگردانی نیز به نرگس آبیار برای «شیار 143 » و احسان عبدی پور برای «تنهای تنهای تنها» تعلق گرفت. جایزه بهترین کارگردانی نیز به ابراهیم حاتمی‌کیا برای «چ» و همچنین جایزه ویژه نیز به فیلم «چ» به کارگردانی ابراهیم حاتمی‌کیا اهدا شد. جایزه بهترین فیلم نیز به بنیاد سینمایی فارابی برای فیلم «چ» تقدیم شد.

در بخش بعدی هیات داوران برگزیدگان بخش سینمای بلند بین الملل را اعلام کردند که در این بخش بهترین فیلم به «مسیر طولانی ماندلا تا آزادی» از جاستین چادویک و بهترین کارگردانی به پابلو لارین برای فیلم «نه» محصول شیلی اهدا شد. همچنین جایزه بهترین فیلمنامه نیز به «شیار 143» نوشته نرگس آبیار تعلق گرفت.

در بخش جایزه عماد مغنیه تندیس بخش فیلم داستانی به «ابو زینب» از علی غفاری تعلق گرفت و در ادامه « 5 دوربین شکسته» از عماد برنات برگزیده اول، «نفوذی» از خالد جرار برگزیده دوم و «فیلم ناتمامی برای دخترم سمیه» از مرتض پایه شناس به عنوان برگزیده سوم اعلام شد. همچنین لوح تقدیر به زهره یزدان پناه تعلق گرفت.

برگزیدگان بخش تکفیری‌ها نیز عبارتند از: برگزیده اول «ام قیاس» از مجید ذوالفقاری، برگزیده دوم «خالد و مجتی» اثر روح‌الله رفیعی و لوح تقدیر برای محمدرضا اسلاملو

«شیار 143» به کارگردانی نرگس آبیار به عنوان فیلم برگزیده مردم انتخاب شد. فیلم «ابو زینب» به کارگردانی علی غفاری نیز به عنوان فیلم برگزیده خانواده شهدا معرفی شد.

در پایان مراسم نیز جایزه ویژه دبیر جشنواره به مسعود ده نمکی تعلق گرفت.