وزیر خارجه فرانسه با بیان اینکه لیبی هم اکنون به کانون تروریسم تبدیل شده است خواهان قرار گرفتن نام گروه مسلح انصارالشریعه (از گروههای مسلح فعال در لیبی) در لیست سیاه سازمان ملل شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الیوم السابع، "لوران فابیوس" وزیر خارجه فرانسه طی سخنرانی در مجمع عمومی سازمان ملل به بحران اخیر لیبی اشاره و اعلام کرد که این کشور به کانون تروریسم تبدیل شده است.

وی افزود: لیبی پس از سرنگونی نظام "معمر القذافی" دیکتاتور سابق این کشور از سه سال گذشته تا کنون در آشوب و نا امنی غرق شده است.

فابیوس گفت: برای حل بحران لیبی دو مسئله باید مورد توجه قرار بگیرد یکی آغاز مذاکرات ملی و آشتی ملی میان گروههای مختف و دیگری اتخاذ راهکارهایی برای آنچه که باعث شده لیبی هم اکنون به کانون تروریسم تبدیل شود.

وی همچنین خواهان قرار گرفتن نام گروه مسلح موسوم به "انصارالشریعه" در لیست گروههای تروریستی سازمان ملل شد.

شایان ذکر است انصار الشریعه یکی از دهها گروه مسلح فعال در لیبی است که دامنه فعالیت آن بیشتر در شهر بنغازی(دومین شهر بزرگ لیبی) محدود شده است.

این گروه مسلح از سوی دولت لیبی و آمریکا یک گروه تروریستی توصیف شده است.

شایان ذکر است 30 کشور جهان روز گذشته با صدور بیانیه ای در خصوص تحولات اخیر لیبی نسبت به تشدید نا امنیها در این کشور اظهار نگرانی کرده و خواستار برقراری فوری آتش بس در این کشور شدند.