بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: به منظور تکمیل جاده وفاق به منظور اتصال مستقیم شهرستان‌های دیر و کنگان، 2.5 میلیارد ریال اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی یوسفی صبح شنبه در نشست توسعه پیرامونی اظهار داشت: توسعه شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر به عنوان محیط پیرامونی صنعت نفت در منطقه ارس جنوبی همواره مورد تاکید بوده است و کارهای بسیار خوبی در این زمینه داشته‌ایم.

وی اضافه کرد: در راستای توسعه این مناطق تاکنون کارهای بسیار زیادی صورت گرفته است و ما نیز در ماه‌های اخیر پیگیری‌های گسترده‌ای را داشته‌ایم که امیدواریم به اهداف مورد نظر دست یابیم.

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ادامه داد: توسعه محیط پیرامونی همواره به عنوان یکی از اولویت‌های صنعت نفت بوده است و دولت و وزیر محترم نفت نیز تاکید بسیار زیادی در این زمینه دارند و ما نیز همه تلاش خود را در این راستا به کار خواهیم گرفت.

جاده وفاق به لیست پروژه‌های فعال وارد شد

وی با اشاره به خواسته‌های مردم شهرستان‌های دیر و کنگان برای ساخت "جاده وفاق" که نقطه اتصال شهرستان‌های کنگان و دیر است، افزود: بیش از 2.5 میلیارد ریال اعتبار به منظور تسریع در تکمیل جاده ساحلی دیر-کنگان بر اساس میزان پیشرفت فیزیکی طرح اختصاص یافت.

یوسفی از اختصاص این اعتبارات به اداره کل راه و شهرسازی استان بوشهر برای اجرای این طرح خبر داد و بیان داشت: این جاده در محدوده اراضی ساحلی شهرهای دیر و کنگان به طول 10 کیلومتر اجرا می‌شود که مصوبات سفر هیئت دولت به این منطقه است.

وی کاهش فاصله بین شهرستان‌های دیر و کنگان را از مهمترین دستاوردهای اجرای این طرح عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: هیچ اعتباری به این پروژه اختصاص نیافته بود و از اولویت‌ها خارج شده بود که با نظر مثبت مهندس جوادی مدیرعامل شرکت ملی نفت، این طرح به لیست پروژه‌های فعال وارد شد.