رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به نتایج ورزشکاران ایران در بازیهای آسیایی گفت: در رشته های تیروکمان و دوچرخه سواری مدال ها را از دهان شیر بیرون کشیدیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر از اینچئون کره جنوبی، کیومرث هاشمی رئیس کمیته ملی المپیک ایران درباره کسب مدال های تیر و کمان و دوچرخه سواری گفت: این مدال ها از دهان شیر بیرون کشیده شده‌اند! انشاءالله اینها مقدمه ای باشد برای المپیک 2016 ریو.

هاشمی تاکید کرد: ما روی این مدال حساب باز کرده ایم و حتی شانس داشتیم که روی سکو یک نفر دیگر هم داشته باشیم.

رئیس کمیته ملی المپیک درباره نتایج ضعیف کشتی هم گفت: هنوز برای قضاوت زود است.

همچنین محمود گودرزی درباره عملکرد ورزشکاران ایران در اینچئون کره جنوبی اظهار کرد: نتیجه توسعه متوازن در ورزش، مدال‌آوری رشته های مختلف است.

وی افزود: ورزش ایران برای اعتلا و توسعه بیشتر نیاز به توجه بیشتری به رشته های مختلف دارد. خوشحالم که سرمایه گذاری برای رشته های پرمدال نتیجه داده است و امروز در کنار امید کاروان ایران به مدال‌آوری رشته‌هایی مانند وزنه برداری، کشتی و رشته های رزمی می توانیم بر روی مدال آوری رشته های دیگری مانند دوو میدانی، تیراندازی، دوچرخه سواری و تیر و کمان هم حساب کنیم.

وزیر ورزش در پایان گفت: نگاه متوازن و بدون تبعیض در رشته های ورزشی را به عنوان یک اصل مهم در وزارت ورزش و جوانان دنبال خواهیم کرد.

هفدهمین دوره بازی‌های آسیایی از 28 شهریور در اینچئون کره‌جنوبی آغاز شده و تا 12 مهرماه ادامه پیدا می‌کند. در این دوره از مسابقات 9501 ورزشکار از 45 کشور آسیایی در 36 رشته با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت. کاروان ورزش ایران نیز با 282 ورزشکار شامل 224 ورزشکار مرد و 58 ورزشکار زن در این دوره از مسابقات شرکت کرده است.