خرم آباد - خبرگزاری مهر: استاندار لرستان با بیان اینکه تاکنون 52 درصد اعتبارات عمرانی لرستان تخصیص یافته است، بر لزوم پیگیری دستگاهها برای دریافت اعتبارات ملی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، هوشنگ بازوند پیش از ظهر شنبه در جلسه پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان با بیان اینکه مصوبات این سفر در دو حوزه عمرانی و اقتصادی مورد بررسی و پیگیری قرار خواهند گرفت اظهار داشت: بر اساس دستور رئیس جمهور اعتبارات عمرانی لرستان طی امسال باید 100 درصد تخصیص داده شوند.

وی با بیان اینکه طی شش ماه گذشته طبق برنامه های پیش بینی شده در این زمینه پیش رفته ایم عنوان کرد: تا کنون 52 درصد اعتبارات عمرانی استان لرستان تخصیص یافته است.

استاندار لرستان با بیان اینکه بین 60 تا 70 درصد اعتبارات پروژه های ملی وزارتخانه نیز تخصیص یافته است ادامه داد: متاسفانه برخی از این وزارتخانه ها علیرغم تخصیص اعتبارات به استان لرستان هنوز اعتباری را پرداخت نکرده اند.

بازوند با تاکید بر ضرورت پیگیری مدیران دستگاههای اجرایی لرستان برای دریافت اعتبارات خود از وزارتخانه ها بیان داشت: باید با پیگیریهای لازم 67 پروژه ای که در قالب سفر رئیس جمهور به استان تصویب شده به مرحله اجرا و تکمیل برسند.

وی با تاکید بر ضرورت تعیین تکلیف این پروژه ها تا پایان سال 93 تصریح کرد: به عنوان مثال 65 درصد اعتبارات وزارت ورزش و جوانان تخصیص یافته و این در حالیست که هنوز به لرستان اعتباری را پرداخت نکرده است.

استاندار لرستان همچنین بر ضرورت پرداخت اعتبارات اداره کل راه و شهرسازی استان برای تکمیل پروژه های راهسازی از سوی این وزارتخانه عنوان کرد: در این راستا این اداره کل باید پیگیری لازم را برای دریافت اعتبارات این حوزه به خصوص برای تکمیل چهار خطه های و همچنین بیمارستانهای نیمه کاره لرستان داشته باشد.

بازوند همچنین با بیان اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز علیرغم تخصیص اعتبارات هنوز اعتباری به استان لرستان پرداخت نکرده است ادامه داد: همچنین بنیاد شهید و امورایثارگران نیز در این رابطه هنوز به استان اعتباری را تخصیص نداده است.

وی با اشاره به اختصاص 70 میلیارد تومان اعتبار از محل ماده 10 و 12 قانون بودجه به لرستان گفت: از این میزان اعتبار حدود 25 درصد به استان تخصیص داده شده است.

استاندار لرستان بیان داشت: در این راستا دستگاههای اجرایی مانند جهاد کشاورزی، آب منطقه ای، آب و فاضلاب روستایی و شهری که از این محل دارای سهم هستند پیگیری های لازم را برای دریافت این اعتبارات داشته باشند.

بازوند همچنین به اعتبارات ماده 180 استان اشاره کرد و گفت: از این محل 74 میلیارد تومان به استان اختصاص یافته که موافقت نامه های پروژه های مربوط به این محل نیز در حال مبادله بوده و به زودی به حساب دستگاهها واریز می شود.