بوشهر - خبرگزاری مهر: استاندار بوشهر گفت: 100 میلیارد ریال به حوزه گردشگری استان بوشهر اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری پیش از ظهر شنبه در آئین گرامیداشت روز جهانی جهانگردی در بوشهر اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان بوشهر را با جدیت در دستور کار داریم و باید تلاش کنیم تا از ظرفیت‌های ممتاز استان در این بخش به خوبی بهره بگیریم.

وی از تلاش برای بهبود سطح کیفی زیرساخت‌های گردشگری استان بوشهر خبر داد و اضافه کرد:  بیش از 100 میلیارد ریال به بخش گردشگری استان بوشهر اخصتاص یافته است که در این زمینه شاهد افزایش قابل توجه و چشمگیری هستیم.

استاندار بوشهر با استقبال از نقدهای منصفانه در زمینه‌های مختلف، بیان داشت: امیدواریم طرح‌های مناسبی به منظور توسعه پایدار استان بوشهر ارائه شود و شاهد همفکری و همراهیو  تعامل همگانی برای توسعه استان باشیم.

تقویت، حفظ و بازسازی آثار تاریخی استان بوشهر

وی با تاکید بر اینکه توسعه پایدار نیازمند مشارکت همه جانبه و تغییر ذهنیت‌ها است، تصریح کرد: توسعه گردشگری نیازمند توجه ویژه به زیرساخت‌ها است که باید در این زمینه طرح‌های مناسبی اجرا شود.

سالاری تولیدات صنایع دستی را یک فرصت برای معرفی و درآمدزایی دانست و تصریح کرد: تقویت، حفظ و بازسازی آثار تاریخی در بهبود وضعیت گردشگری نقشی بسیار مهم و اساسی خواهد داشت که برای رونق این بخش باید مورد توجه قرار گیرد.

وی به برخی از ظرفیت‌های استان بوشهر در بخش گردشگری اشاره کرد و ادامه داد: استان بوشهر دارای سواحل، جزایر و طبیعت زیبایی است که می‌تواند زمینه بالایی برای جذب گردشگران داشته باشد و در فصل پائیز و زمستان می‌تواند محل مناسبی برای حضور گردشگران از نقاط مختلف کشور باشند.