خرم آباد - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از اختصاص 15 میلیارد تومان اعتبار بری جلوگیری از هدررفت آب در این حوزه خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد غضنفری ظهر شنبه در جلسه پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به لرستان اظهار داشت: در راستای جلوگیری از هدررفت آب در بخش کشاورزی 15 میلیارد و 800 میلیون تومان به استان لرستان اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه این میزان اعتبار در راستای سفر رئیس جمهور به بخش کشاورزی لرستان اختصاص یافته است عنوان کرد: این میزان اعتبار از سوی جهاد کشاورزی بین امور آب استان و همچنین شهرستانهای مختلف استان توزیع شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان بیان داشت: از این میزان اعتبار اختصاص یافته سه میلیارد و 200 میلیون تومان به امور آب استان و 12 میلیارد و 600 میلیون تومان نیز بین شهرستانهای مختلف استان برای جلوگیری از هدردفت آب در بخش کشاورزی پرداخت شده است.

غضنفری با بیان اینکه این اعتبارات هفته قبل در استان توزیع شده است عنوان کرد: هم اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار برای اجرای طرحهای این حوزه در استان هستیم و به زودی عملیات اجرایی این طرحها آغاز خواهد شد.

وی بیان داشت: سهم شهرستاهای مختلف لرستان از این اعتبارات اختصاص یافته به تفکیک شهرستان ازنا یک میلیارد و 200 میلیون تومان، الیگودرز 550 میلیون تومان، بروجرد 550 میلیون تومان، پلدختر یک میلیارد و 500 میلیون تومان، خرم آباد یک میلیارد تومان و دلفان 800 میلیون تومان بوده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان همچنین سهم شهرستانهای دورود را 800 میلیون تومان، دوره چگنی یک میلیارد و 100 میلیون تومان، رومشکان دو میلیارد تومان، کوهدشت یک میلیارد و 700 میلیون تومان و سلسله را یک میلیارد و 400 میلیون تومان عنوان کرد.

غضنفری ابرازامیدواری کرد که این طرحها تا پایان سال مالی امسال به بهره برداری برسند.