بوشهر - خبرگزاری مهر: استاندار بوشهر گفت: زیرساخت‌های اقامتی در استان بوشهر توسعه یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، مصطفی سالاری عصر شنبه در جمع مسئولان استان بوشهر با تبریک به مناسبت روز جهانی گردشگری اظهار داشت: تلاش‌های بسیار خوبی به منظور توسعه زیرساخت‌های گردشگری استان بوشهر صورت گرفته و امیدواریم با استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان بتوانیم به اهداف مورد نظر برسیم.

وی از تلاش برای احیای بافت قدیم بوشهر خبر داد و اضافه کرد: بدین منظور می‌توان بخشی از این بافت را به اداراتی مانند گمرک و بنادر واگذار کرد و بخشی از عمارت‌ها را تیز به بخش خصوصی واگذار کرد.

استاندار بوشهر یکی از نیازهای اساسی استان بوشهر در زمینه گردشگری را ساخت هتل‌های پنج ستاره و سه ستاره دانست و تصریح کرد: باید هتل‌های متنوع با کلاس‌بندی‌های مختلف در استان ایجاد و ساخته شود تا گردشگران بتوانند از هتل مورد نیاز خود بهره ببرند.

ایجاد تورهای گردشگری استان بوشهر و فارس

وی با بیان اینکه استان بوشهر در زمینه گردشگری چیزی کمتر از کیش و قشم ندارد، خاطرنشان ساخت: توسعه زیرساخت‌های اقامتی در استان بوشهر باید مد نظر قرار بگیرد و بتوانیم گردشگران زیادی را متمایل به سفر به استان بوشهر کنیم.

سالاری اضافه کرد: یکی از برنامه‌هایی که می‌تواند در توسعه گردشگری استان نقش داشته باشد، ایجاد تورهای گردشگری استان بوشهر و فارس است که از ظرفیت‌های هر دو استان در این زمینه استفاده شود.

وی خواستار برنامه‌ریزی مناسب برای نوروز آینده از همین امروز شد و تاکید کرد: باید زمینه رضایت مندی مسافران و گردشگران در استان بوشهر فراهم شود تا آنها علاوه بر ایام نوروز در دیگر فصول سال نیز بوشهر را به عنوان مقصد خود انتخاب کنند.