بوشهر - خبرگزاری مهر: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر گفت: برخی از آثار تاریخی استان بوشهر مهجور مانده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ابراهیم فروزانی عصر شنبه در بازدید استان بوشهر از ظرفیت‌های گردشگری استان بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در زمینه گردشگری است که باید از این ظرفیت‌ها به خوبی استفاده کنیم.

وی به نقش بسیار مهم اجرای طرح‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در اقتصاد و اشتغال و درآمدزایی اشاره کرد و بیان داشت: باید طرح‌های دقیق و کارشناسی شده و مناسبی را در سطح استان اجرا کنیم تا بتوانیم به اهداف مورد نظر در این بخش دست یابیم.

شمار و کیفیت هتل‌ها باید به خوبی افزایش و بهبود یابد

فروزانی با اشاره به اینکه برخی از آثار تاریخی استان بوشهر مهجور مانده‌اند، تصریح کرد: باید زمینه لازم برای بازگشت زندگی به این آثار را فراهم سازیم که تحقق این مهم نیازمند حمایت بین بخشی است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر تاکید کرد: بسیاری از آثار تاریخی این استان در تملک دستگاه‌های دولتی است که باید برای حفظ و نگهداری این ظرفیت‌های تلاش جدی صورت بگیرد.

وی بر لزوم تلاش جدی برای بهبود وضعیت اسکان گردشگران در استان تاکید کرد و ادامه داد: شمار و کیفیت هتل و شمار تخت‌های اقامتی در استان باید به خوبی افزایش و بهبود یابد تا زمینه جذب هر چه بیشتر گردشگران فراهم شود.

ظرفیت بالای استان در توریسم دریایی و اکوتوریسم

فروزانی به ظرفیت‌های بالای استان بوشهر در صنعت توریسم دریایی و اکوتوریسم اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: باید از ظرفیت‌های این بخش بیشتر استفاده شود تا شاهد توسعه گردشگری در استان باشیم.

وی در ادامه از اجرای 43 پروژه مطالعاتی و اجرایی در بخش‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در استان بوشهر خبر داد و گفت: به منظور اجرای این طرح‌ها، 100 میلیارد ریال در سال جاری مصوب شده است.

از برنامه‌های روز جهانی گردشگری در استان بوشهر می‌توان به بازدید میدانی از جشنواره و نمایشگاه صنایع دستی، عکس، سیاه چادر، عکساخانه و نمایشگاه دفاتر خدمات مسافرتی و هتل‌های استان بوشهر اشاره کرد.

همچنین رونمایی از پلاک گذاری درب ورودی عمارت کازرونی از دیگر برنامه‌های این روز در استان بوشهر بود.