مطالبات احمدزی از مردم افغانستان و تعطیلی کابل به خاطر برگزاری مراسم تحلیف از جمله تحولات این کشور به شمار می رود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خامه پرس، اشرف غنی احمدزی در همایش مشترکی که از سوی حزب جنبش و ستاد انتخاباتی تحول و تداوم برگزار شد، تاکید کرد که افغانستان باید مرکز سرمایه‌ گذاری ملی و بین‌ المللی شود.

رئیس جمهوری منتخب افغانستان با اشاره به حمایت حکومت وحدت ملی از تمام اقشار این کشور تاکید کرد که بدون ایجاد فضای سرمایه‌ گذاری هیچ مشکلی در کشور حل نمی شود.

اشرف غنی احمدزی تاکید کرد که روز دوشنبه فعالیت اصلی من و عبدالله عبدالله آغاز می شود و از مردم افغانستان می خواهم تا در این راه حکومت جدید را حمایت کنند.

خبرگزاری بخدی نیز گزارش داد که به دلیل برگزاری مراسم تحلیف روز دوشنبه در کابل تعطیل اعلام شد.

کمیسیون عالی برگزاری مراسم تحلیف رئیس جمهوری جدید افغانستان اعلام کرد که مراسم تحلیف روز دوشنبه برگزار می شود و به همین مناسبت تمام ادارات دولتی، مکاتب، دانشگاه ها و موسسات تحصیلات عالی در شهر کابل تعطیل هستند.

مراسم تحلیف اشرف غنی احمدزی رئیس جمهور جدید افغانستان روز دوشنبه در کاخ ریاست جمهوری برگزار می شود و در این مراسم حدود ۲۰۰ مهمان خارجی به همراه سران کشورهای منطقه و جهان دعوت شده اند.

بر اساس توافق بر سر تشکیل حکومت وحدت ملی در افغانستان اشرف غنی احمد زی به عنوان رئیس جمهور و عبدالله عبدالله به عنوان رئیس اجرایی دولت آینده سوگند یاد می کند.

در همین رابطه عبدالحفيظ منصور عضو مجلس نمايندگان در واکنش به توافق سياسی و تشكيل حكومت وحدت ملی دو نامزد دور دوم انتخابات ریاست جمهوری افغانستان به خبرگزاری جمهور گفت: تشكيل حكومت وحدت ملی بر اساس توافق سياسی دو نامزد تجربه نوع جديد دموكراسی و يك موفقيت بزرگ برای مردم افغانستان است.

رمضان بشر دوست ديگر عضو مجلس افغانستان نیز گفت: سیاستمداران افغان اگر در طول تاریخ به فكر قانون و قرآن بودند، كشور ما به اين حالت نمی رسيد. این اولين بار در افغانستان است كه حكومت مبتني بر تقسيم به صورت رسمی ایجاد می شود و رسمیت پیدا می کند.