سیدعلی قاضی عسگر در همایش اهل سنت در مکه مکرمه گفت: دشمنان اسلام با تفرقه انگیزی و اختلاف افکنی در بین مذاهب و فرق اسلامی، مترصد از هم گسیختگی و فروپاشی امت اسلامی هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین سیدعلی قاضی عسگر در همایش اهل سنت که با حضور کاروانهای اهل سنت کشورمان برگزار شد افزود: عوامل خارجی و درصدر آنها انگلیس و امریکا در تضعیف روحیه مسلمانان و تخریب و غارت اموال و ثروت آنها نقش اساسی دارند.

وی با توصیه شیعه و سنی به هوشیاری و شناخت حیله های دشمنان اسلام گفت: امروز مراکز رسانه ای غرب بویژه در لندن با حمله و توهین به مقدسات اهل سنت و شیعه ، تمام تلاش خود را برای دور کردن مسلمانان از یکدیگر و شکستن وحدت در میان جهان اسلام بکار گرفته است.

نماینده ولی فقیه در امور حج و سرپرست حجاج ایرانی افزود: امروز جهان اسلام گرفتار کج فهمی ها و منافع شخصی افرادی است که اقدامات ضد اسلامی را موجه و کاملا شرعی جلوه داده و از اینگونه حرکات دفاع می کنند.

وی با اشاره به خطراتی که جهان اسلام را تهدید می کند گفت: امروز متأسفانه یک عده عالم نما مسائلی چون جهاد نکاح و خرید و فروش زنان و دختران مسلمانان و حتی مسیحی را تائید می کنند.

قاضی عسگر با بیان اینکه امروز هیچ یک از عالمان جهان اسلام اعم از شیعه و سنی این نوع رفتارها را تائید نمی کنند افزود : اینگونه رفتارها از نظر دین اسلام و مذاهب اسلامی مطرود بوده و دین ما حتی اهانت به دیگر ادیان را بر نمی تابد تا جایی که علمای شیعه در فتاوایی که صادر کرده اند اهانت به اهل سنت را حرام می دانند.