دبیر اجرایی پنجمین همایش باران غدیر از حضور 14 میهمان از کشورهای هند، ترکیه، تاجیکستان، لبنان و پاکستان در این همایش خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر نشست خبری پنجمین همایش بین‌المللی باران غدیر صبح امروز با حضور حجت‌الاسلام محمد رضا زائری دبیر علمی این همایش و هادی مولوی دوست دبیر اجرایی آن در تالار اوستای حوزه هنری برگزار شد.

در این نشست خبری هادی مولوی دوست دبیر اجرایی این همایش در سخنانی اظهار داشت: همایش امسال در فاصله 15 تا 19 مهر ماه و با حضور میهمانانی از کشورهای لبنان، تاجیکستان، هند، ترکیه و پاکستان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: افتتاحیه این همایش روز سه‌شنبه 15 مهر و از ساعت 15:30 دقیقه در تالار مهر حوزه هنری برگزار می‌شود. در کنار آن با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه در استان‌های قم، فارس و خراسان رضوی نیز در فاصله روزهای 17 تا 18 مهرماه این همایش با شرکت مدعوین ما برگزار خواهد شد.

وی در ادامه با شااره به میهمانان خارجی این همایش گفت: امسال از کشور لبنان جرج شکور، اسقف جرج صلیبا که اسقف اعظم جبل عامل به شمار می‌رود، دکتر ندا ابومراد، دکتر هیاف یاسین، رهیف الهاج و لواء الشکور در این همایش حضور دارند. از کشور تاجیکستان نیز دو شاعر با عنوان‌های دارا نجاتف و رحمت نذری به ما می‌پیوندند. از پاکستان نیز احسان اکبر، سید اعجاز رحمانی و افتخار عارف مهمان همایش ما هستند و از هندوستان نیز متین صدیقی دیوبندی. در کنار این افراد مشتهیر کاراکایا از ترکیه و سید محمد شعاع فاخر از ایران نیز میهمان ویژه همایش باران غدیر هستند.

وی همچنین از برنامه‌ریزی برای حضور دانشجویان دانشگاه فرهنگیان و جامعه المصطفی العالمیه به عنوان مدعوین ویژه این همایش خبر داد و افزود: اجرای تابلوهای نقاشی خط هنرمند نقاش آقای نقاشیان و راه‌اندازی کامل پایگاه اینترنتی باران غدیر نیز از برنامه‌های این همایش به شمار می‌رود.

به گفته دبیر اجرایی این همایش دیدار با نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها و نیز نخبگان فکری و فرهنگی و نیز برخی از مراجع عظام تقلید نیز از دیگر برنامه‌های این دوره از همایش باران غدیر در ایران است.

وی در عین حال تاکید کرد: در این دوره از باران غدیر میهمانانی ار عراق و اقلیم کردستان و نیز چند کشور اروپایی نیز به این همایش دعوت شدند که به دلایل مختلف موفق به حضور در این همایش نشدند.