کرمان – خبرگزاری مهر: فرماندار کرمان با اشاره به اینکه کشاورزی مهمترین پایه اقتصادی کرمان محسوب می‌شود، گفت: کم‌آبی و خشکسالی‌های پی در پی کشاورزی کرمان را تهدید می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد علی توحیدی ظهر امروز در جمع ماموران سرشماری کرمان اظهارداشت: کشاورزی محور اقتصادی کرمان محسوب می‌شود و باید در راستای بهبود وضعیت کشاورزی در استان کرمان حرکت کنیم.

وی افزود: در حال حاضر عدم بارش باران طی 15 سال گذشته موجب شده است منابع آبی کرمان محدود شود و این روند موجب تهدید کشاورزی در کرمان می‌شود.

توحیدی ادامه داد: باید برنامه‌ریزی لازم در راستای حمایت از کشاورزان صورت گیرد و برای این امر مهم اجرای طرح‌های مکانیزه کردن کشاورزی و اصلاح الگوی کشت در کرمان ضروری است.

وی اجرای برنامه‌های حمایتی را در گرو وجود اطلاعات دقیق از کشاورزان دانست و اجرای طرح سرشماری کشاورزی را در این زمینه مهم دانست.

فرماندار کرمان خواستار اجرای دقیق این طرح شد و گفت: ماموران باید دقت و اخلاق را سرلوحه کار خود قرار دهند، زیرا ورود اطلاعات اشتباه برای مدت ده سال افراد یک منطقه را از حقوق قانونی خود محروم می‌کند واین حق‌الناس است.

فرماندار کرمان تاکید کرد: باید به خانوارها این اعتماد را بدهید که اطلاعات آنها کاملا محرمانه است و در برنامه‌ریزی‌های کشوری برای 10 سال لحاظ می‌شود و هیچ‌ نهاد و مسئولی قصد سو‌ءاستفاده از آمار را ندارد.

توحیدی بیان کرد: ماموران باید از شتاب‌زدگی و یا سستی در جمع‌آوری اطلاعات بپرهیزند.

وی ماموران را به داشتن نظم و پوشش مناسب سفارش کرد و گفت: بی‌نظمی در این امر نه‌ تنها فرد بلکه تمام کشور را دچار مشکل می‌کند.