چرداول - خبرگزاری مهر: مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان ایلام گفت: در ساری جاری سه میلیون و 600 هزار نفر مسافر در ایلام جابجا شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، مهرداد جهانی ظهر دوشنبه در شهرستان چرداول اظهار داشت: حمل و نقل با ایفای نقش رابط و واسط میان بازار تولید و مصرف به مانند پایه های پلی است که بخش های مختلف جوامع با عبور از روی آن  به سمت توسعه پایدار حرکت می کنند.

وی گفت: جایگاه مرزی مهران در حمل و نقل بین المللی از اهمیت ویژه و بسزایی بر خوردار است که در حال حاضر تردد روزانه حدود پنج هزار نفر زائر ایرانی، عراقی از پایانه مرزی مهران و خروج روزانه بیش از 500 کامیون کالا و ترانزیت کالای دیگر از جمله محصولات نفتی در خروجی مهران انجام می وشد.

جهانی تصریح کرد: گویای این واقعیت است که این حجم تبادلات، سبب اشتغال زایی، جذب جمعیت و خروج منطقه از بن بست جغرافیایی و همچنین رونق و توسعه اقتصادی استان ایلام خواهد شد.

وی گفت: یکسال گذشته و چهار ماهه اول سال جاری طی 500 هزار سفر درون و برون استانی و بیش از سه میلیون و 600 هزار نفر مسافر توسط ناوگان حمل و نقل شهری جابجا شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته پنج درصد رشد داشته است.