مشهد-خبرگزاری مهر: عضو هیات علمی گروه فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی از طراحی بازی كامپیوتری "راننده ایرانی" خبر داد و گفت: بازی راننده ایرانی با همكاری دانشجویان فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی طراحی شد كه قابلیت نصب بر كامپیوتر و سیستم عامل اندروید گوشی را دارد. هدف از طراحی این بازی بالابردن فرهنگ رانندگی و احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی در شهروندان است.

عضو هیات علمی گروه فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر از طراحی بازی رایانه ای "راننده ایرانی" خبر داد و گفت: بازی "راننده ایرانی" با همكاری دانشجویان فناوری اطلاعات دانشگاه آزاد اسلامی طراحی شده كه قابلیت نصب بر رایانه و سیستم عامل اندروید گوشی را دارد.

وی ادامه داد: طراحی این بازی نزدیك به 4 ماه به طول انجامید و نحوه بازی بدین گونه است كه هر فرد با وارد شدن به بازی ملزم به رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی می شود و چنانچه تخلفی انجام بدهد از امتیاز بازی اش كاسته خواهد شد.

فرزاد تشتریان در ارتباط با تامین هزینه های طراحی "بازی راننده" عنوان كرد: هزینه تمام شده طراحی این بازی نزدیك به 25 میلیون ریال بوده كه دانشگاه آزاد اسلامی تمامی هزینه طراحی آن را تامین كرد.

وی عنوان داشت: ما برای انبوه سازی این طرح نیازمند حمایت های مالی و سرمایه گذاری هایی از سوی  اداره راهنمایی و رانندگی و سایر سازمان های مربوطه هستیم.

این استاد دانشگاه افزود: علاوه بر سرمایه گذاری های مالی، جهت انبوه سازی این بازی ما نیاز به مكانی داریم  كه مجهز به رایانه هایی با سرعت بالا باشد و نیز در اختیار داشتن تیم اجرایی قوی كه بتوان از آن طریق بازی را به صورت نرم افزارهای سبك طراحی كنیم كه قابلیت نصب و اجرا بر روی تلفن همراه را نیز داشته باشد.

تشتریان در ارتباط با اهمیت این بازی ها در جلوگیری از گسترش بازی های غربی گفت: با توجه به اینكه مهمترین بخش جامعه پذیری هر فرد در دوران كودكی اش شكل می گیرد این بازی را ویژه گروه سنی كودكان و نوجوانان طراحی كردیم تا  آموزش صحیح رانندگی و احترام به قانون را از همین مراحل ابتدایی رشد به آنها آموزش بدهیم و در ادامه نیز گام  موثری در جلوگیری اشاعه فرهنگ غربی برداریم.

عضو باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد واحد مشهد در ارتباط با جذابیت های گرافیكی و فرهنگی  این بازی عنوان كرد: ما سعی داریم شهرهای مختلف را در این بازی فضاسازی و طراحی كنیم تا علاوه بر فرهنگ سازی راهنمایی و رانندگی یك تور مجازی هم برای بازی كننده داشته باشد، به طور مثال سعی داریم تا در طراحی فضاهای شهری از طراحی خیابان های اطراف سی و سه پل اصفهان استفاده كنیم كه علاوه بر لذت بردن، فرد یك تور مجازی هم داشته باشند.