قزوین- خبرگزاری مهر: معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت: برای تامین امنیت و آرامش مردم برخورد با اراذل و اوباش و ناامن کندگان استان با جدیت و قاطعیت در اولویت برنامه مسئولان است.

به گزارش خبرنگار مهر، ایوب رحیمی ضهر چهارشنبه در جلسه مشترک تامین استان و شهرستانها که در سالن جلسات استانداری برگزار شد اظهارداشت: تامین امنیت و آرامش و آسایش مردم مهمترین وظیفه مسئولان استان است و در این زمینه جدی هستیم.

وی افزود: نباید اجازه داد عده ای معدود با سلب آسایش مردم موجب نگرانی و دغدغه دیگران شوند و بر این اساس مصمم هستیم با متخلفان در هر حوزه برخورد قانونی کنیم.

معاون سياسي، امنيتي استاندار تصریح کرد: شناسنامه دار كردن اراذل و اوباش استان قزوين از برنامه هایی است که پیگیر عملی شدن آن هستیم.

رحيمي یادآورشد: برخورد با اراذل و اوباش بايد با قاطعیت صورت گيرد و بانك اطلاعات اين افراد تهيه و شناسنامه دار شوند چون در بسياري ازجرائم و آسيب ها اين اشخاص نقش زیادی دارند.

وي با اشاره به بازگشايي مدارس نیز اظهارداشت: مديران مدارس لازم است در خصوص حمل سلاح سرد توسط دانش آموزان در محيط هاي آموزشي كنترل و نظارت جدی داشته باشند و با توجه به بازگشايي دانشگاهها و مدارس اين موضوع در دستور كار قرار گيرد.

معاون انتظامي و امنيتي استاندار با تاكيد بر جمع آوري سلاح هاي غير مجاز در استان تصريح كرد:  نزاع ها و درگيري هاي دسته جمعي بايد در مناطق مختلف رصد شود تا با پيشگيري و اقدام به موقع از گسترش تبعات و عوارض آن كاسته شود.

رحيمي گفت: رسيدگي به مسائل كارگري و دانشجويي در شهرستان ها قبل از هرگونه تجمع اعتراضي باید انجام شود و كنترل كالاهاي قاچاق و توجه به مواد مخدر و اعتياد از ديگر مسائلي است كه بايد مورد توجه مديران و مسئولان قرار گیرد.

وي در پايان افزود: ارتباط با مردم و ايجاد شور و نشاط و اميد در جامعه بايد در اولویت کارها باشد و به عنوان دستور كار مديران مورد توجه قرار گیرد تا در سايه آن آرامش در جامعه حكمفرما شود.