زنجان-خبرگزاری مهر: مدیرکل دامپزشکی استان زنجان، گفت: به مناسبت عید سعید قربان و کشتار دام در این ایام طرح ویژه نظارت بهداشتی بر دام‌های قربانی در سطح استان زنجان اجرا می‌شود.

 به گزارش خبرنگار مهر، محمدرشید کرمی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران افزود: به مناسبت عید سعید قربان و کشتار دام در این ایام طرح ویژه نظارت بهداشتی بر دام‌های قربانی در سطح استان زنجان اجرا می شود.

وی اظهار داشت: در روز عید سعید قربان تعداد 24 اکیپ شامل 12 اکیپ سیار و 12 اکیپ ثابت به منظور حفظ سلامتی مردم و نظارت بهداشتی بر دام‌های قربانی در سطح استان  زنجان از ساعت 7 صبح تا 13 بعد از ظهر برای ارائه خدمات بهداشتی مستقر خواهند شد.

مدیرکل سازمان دامپزشکی استان زنجان، گفت: بازرسان بهداشتی علاوه بر نظارت بهداشتی بر دام‌های قربانی اطلاعات لازم را به منظور افزایش سطح آگاهی عمومی به ویژه در زمینه امکان انتقال بیماری و ابتلاء به این بیماری‌ها در اختیار مصرف‌کنندگان ارائه خواهند داد.

کرمی تاکید کرد: در روز عید قربان ناظرین بهداشتی و روحانیون نظارت بر ذبح شرعی را نیز انجام خواهند داد.

وی در ادامه گفت: مردم استان زنجان می توانند با شماره تلفن 3377041 تماس حاصل کرده و همچنین می توانند با سامانه 1512 ارتباط برقرار کنند.

مدیر کل سازمان دامپزشکی استان زنجان، تصریح کرد: این سازمان در راستای تضمین سلامتی مردم و داشتن روزی پر خاطره نظارت و بازرسی ویژه از مراکز عرضه فروش گوشت در استان را بر عهده دارد.