ایلام - خبرگزاری مهر: استاندار ایلام درباره آخرین وضعیت منطقه آزاد تجاری در مرز مهران اظهار داشت: در این رابطه قرار شده یک منطقه آزاد تجاری بین دو استان ایلام و واسط عراق اجرایی می شود.

محمدرضا مرواید درباره سفر روز گذشته خود به استان واسط عراق در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: دو استان ایلام و واسط عراق مشترکات زیادی دارند .

وی بیان داشت: استان ایلام دارای ظرفیت های بسیار خوبی برای توسعه روابط در بخش صادرات، توریسم درمانی، پزشکی، صدور خدمات و... است و قرار است در آینده این بخشها را با استان واسط عراق فعال تر کند.

این مسئول تصریح کرد: یکی از مباحث مهم و جدی در بخش منطقه آزاد  تجاری در استان ایلام که در این سفر به آن پرداخته شد، بحث منطقه آزاد تجاری مشترک است که در صورت نهایی و اجرایی شدن تحولات بزرگی برای دو کشور در پی خواهد داشت.

وی بیان داشت: این قضیه در حال حاضر مطرح شده و دولت و استانداری ایلام در صورت موافقت کشور مقابل مصمم به اجرای آن هستند چراکه منفعت زیادی برای استان و کشور دارد.

استاندار ایلام بیان داشت: مباحث مهم دیگری برای توسعه روابط ایلام و واسط عراق مطرح شده که یکی از مهمترین بحثها توریسم درمانی و صدور خدمات فنی و مهندسی است که در این ارتباط تفاهم نامه ای امضا شده و امیدواریم در آینده این مهم نیز تحقق یابد.

وی بر طرف کردن مشکلات صادرات و برداشتن عوارض گمرکی را از دیگر تفاهم نامه های بین ایلام و واسط عنوان کرد و گفت: قرار شده مراودات تجاری بین این دو استان در مرز مهران افزایش یابد.

وی در خصوص کنسولگری عراق در ایلام نیز اظهار داشت: این کنسولگری با توجه به حجم تردد زائران ضروری بوده و در آینده ای نزدیک این مهم نیز انجام می شود.