8 فیلم كوتاه از فیلمسازان سینمای ایران كه از تولیدات كانون پرورشی فكری كودكان و نوجوانان هستند در بخش جنبی سی و یكمین جشنواره بین المللی فیلم كوتاه تهران به نمایش در می آید.

به گزارش خبرگزاری مهر، جشنواره فیلم كوتاه تهران با همكاری كانون پرورشی فكری كودكان و نوجوانان مجموعه ای از آثار كوتاه و كمتر دیده شده فیلمسازان سینمای ایران را كه مخاطبان سینما و به ویژه نسل‌های جدید امكان تماشای آنها را روی پرده سینما نداشته اند، به نمایش می گذارد.

با توجه به اینكه تمامی این آثار به صورت كوتاه تولید شده و جزو اولین ساخته های فیلمسازان اشاره شده هستند و زمان تولید آنها به مراحل اولیه رشد این هنرمندان در سینما بازمی گردد، فرصت های نمایش محدودی در اختیار داشته و كمتر در معرض قضاوت كارشناسان، هنرمندان، اهالی رسانه و مخاطبان قرار گرفته اند.

نمایش این آثار به همراه نشست‌هایی درباره رشد فیلمساز و مولفه‌های فیلم‌ها برگزار خواهد شد.

این فیلم ها در یكی از بخش های جنبی و غیر رقابتی جشنواره به نمایش درمی آیند و قرار است تصاویری از فیلم های «هفت تیرهای چوبی» شاپور قریب و «طبیعت بی جان» سهراب شهید ثالث از فیلمسازان نسل اول سینما و همچنین فیلم‌هایی از نورالدین زرین كلك پدر پویانمایی ایران، فرشید مثقالی تصویرگر كتاب های كودكان و نوجوانان و برنده جایزه هانس كریستیان آندرسن، علی اكبر صادقی نقاش تصویرگر و انیماتور ایران در سینمای پردیس ملت نمایش پیدا می‌کند.

سی و یكمین جشنواره بین المللی فیلم كوتاه تهران از 22 تا 27 مهر ماه سال جاری در پردیس سینمای ملت برگزار می شود.