مجموعه‌داستان «بُزهایی از بلور» نوشته علی چنگیزی توسط نشر چشمه منتشر و راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، این کتاب به عنوان یکی از کتاب‌های مجموعه جهان تازه داستان به چاپ رسیده است. رمان «پرسه زیر درختان تاغ»، مجموعه‌داستان «کاج‌های مورب» و رمان «پنجاه درجه بالای صفر» کتاب‌هایی هستند که پیش‌تر از چنگیزی به چاپ رسیده‌اند.

داستان‌های «بُزهایی از بلور» درباره تنهایی و خشونت انسان‌های امروزی هستند. شخصیت‌هایی که نویسنده در این داستان‌ها به سراغ آن‌ها رفته، افرادی هستند که جامعه آن‌ها را طرد کرده یا به عبارتی آن‌ها را پس زده است اما قرار نیست همیشه در حاشیه بمانند.

این کتاب 3 داستان با نام‌های «خرس»، «صلات ظهر» و «بزهایی از بلور» را شامل می‌شود که هر 3 داستان در فضای بیابان و کویر جریان دارند.

در قسمتی از داستان «بزهایی از بلور» از این کتاب می‌خوانیم:

مردی که پشت میز کناری نشسته بود کوچک و ریزه بود و پاهایش کامل به زمین نمی‌رسید. وسط همهمه بود که صدای ساز آمد و نرم و آرام وسط هِروکر مردها نفوذ کرد و انگار همراه هر ر ِنگی بخشی از آن همهمه را گرفت. نرم‌نرم قهوه‌خانه در سکوت فرو رفت. او از بین دود صورت جوان سام را دید که آرشه می‌کشید و بین مردها قدم برمی‌داشت. وقتی صدای ویولن قطع شد باران بند آمده بود و تن علی هم کم‌وبیش خشک شده بود اما چسبندگی ناجوری روی پوستش مانده بود. با چشم‌های خواب‌آلودش نوازنده را دنبال کرد و دید پشت میز دو مرد دیگر نشست. آن‌ها تنها مردهایی بودند که با هم نشسته بودند.

علی مدتی به آن‌ها نگاه کرد. به کله‌ی کوچک یکی و به ریش پرپشت یکی و به صورت جوان نوازنده، به چشم‌های‌شان و جوری که به قلیان پُک می‌زدند. بعد بلند شد و سر میز آن‌ها رفت و ناغافل گفت: «کاری واسه‌تون دارم، حاضرید انجامش بدید؟»

بعدها فهمید عباس بود که گفته بود: «تا چه کاری باشه.»...

این کتاب با 98 صفحه، شمارگان هزار نسخه و قیمت 6 هزار تومان منتشر شده است.