اصفهان - خبرگزاری مهر: کارگردان فیلم دزد و پری در نشست پرسش و پاسخ فیلم دزد و پری با بیان اینکه سینمای کودک باید از بوروکراسی خارج شود، تصریح کرد: در دولت قبلی علاقه‎‎ای به ساخت فیلم کودک نداشتم اما در دولت جدید با ایجاد روزنه‎های امید باب کار در سینمای کودک باز شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین قناعت کارگردان دزد و پری عصر امروز در نشست پرسش و پاسخ فیلم دزد و پری با بیان اینکه گنجاندن ژانر فیلم‎های درباره کودک در بحث سینمای کودک را نمی‎پذیرم گفت: در سینمای کودک باید مخاطب کودک و نوجوان تغذیه شود و فیلم‎های درباره کودک و نوجوان نباید در ژانر سینمای کودک قرار گیرد.

وی ادامه داد: گویا در ابتدا باید کاری را برای بزرگترها ساخت چراکه پس از رضایت آنها کودکان به سینماها روی می آورند.

قناعت با بیان اینکه، انرژی دارم تا پایان عمر برای کودکان کار کنم، گفت: باید حمایت گسترده‎ای از فیلم‎های جشنواره به عمل آید و سینمای کودک از بوروکراسی خارج شود.

وی ادامه داد: در دولت قبلی علاقه‎‎ای به ساخت فیلم کودک نداشتم اما در دولت جدید با ایجاد روزنه‎های امید باب کار در سینمای  کودک باز شده است.

بهزاد فراهانی، بازیگر سینما و تلویزیون نیز در این نشست گفت: این برای نخستین بار است که در کار کودک حضور دارم و تجربه خوبی داشتم و چیزهای زیادی آموختم.

وی با اشاره به اینکه سینمای کودک باید تلفیقی از عین و ذهن باشد و دزد و پری توانست این ویژگی را لحاظ کند، اظهار داشت: این فیلم نجابت شرقی خاص و ضرب آهنگ بی نظیری نیز داد و این ریتم می‎تواند جا پای تاریخی خوبی داشته باشد.

رابعه اسکویی، بازیگر سینما و تلویزیون نیز در این نشست گفت: فیلمسازی برای کودک در ایران غیر ممکن است و تنها برخی اوقات یک نفر برای انجام این کار جرآت پیدا می‎کند.

وی ادامه داد: ژانر کودک بسیار نسبت به ژانرهای دیگر دشوار است و این کار با دنیای کودک و آرزوهای کودک سرکار دارد و به همین دلیل کار با کودک دشوار است.

بازیگر فیلم دزد و پری  با بیان اینکه سینمای کودک باید یک چارجوب داشته باشد ، ادامه داد: هیچ فردی کودک نخواهد ماند و بزرگ خواهد شد و اگر تفکر انسان در کودکی صحیح باشد در آینده دچار مشکل نمی‎شود.

نادر سلیمانی نیز در این نشست اظهار کرد: کار کودک بسیار سخت است و افتخار می کنم که این کار را انجام دادم.

حمید کاشانی دیگر بازیگر این کار نیز گفت: این فیلم تجربه نخست در حیطه کار کودک برای بنده بود و از اینکه این کار را انجام دادم خوشحالم.

در پایان این نشست عوامل فیلم ضعف سینمای کودک را ناشی از ضعف دولت می‎دانستند، بهزاد فراهانی با کنایه گفت: حتی بچه‎ها هم دزدهای مملکت ما را می‎شناسند.