نشست «حافظ در ذهن و زبان ما» با سخنرانی داریوش شایگان، محمود دولت‌آبادی و بهاءالدین خرمشاهی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شعر حافظ بر خلاف سروده‌‌های شاعران دیگر، یک رویه و یک سویه نیست و در یک یا چند دایره‌ محدود سیر نمی‌کند. شعر حافظ مخاطب بسیار گسترده‌ای دارد و صاحبان آرا و عقاید گوناگون را در برمی‌گیرد، و هر کس در هر مقام و منزلتی از فکر و دانش و ذوق و سلیقه که باشد، به نوعی به فراخور احوال و تجربه‌های خود از آن بهره می‌برد.

شعر حافظ در ذهن و زبان افراد مختلف، تاثیرهای متفاوت گذاشته است و فیلسوف، هنرمند، نویسنده، پژوهشگر هر کدام به نوعی با شعر حافظ روبه‌رو می‌شوند.

در آ‌ستانه‌ روز بزرگداشت حافظ و در ادامه‌ برنامه‌ یکساله‌ درس‌گفتارهایی درباره‌ حافظ که روزهای چهارشنبه در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود، شهر کتاب میزبان داریوش شایگان، محمود دولت‌آبادی و بهاءالدین خرمشاهی است که درباره حافظ و تاثیری که حافظ در ذهن و زبان آنان گذاشته است، سخنرانی کنند؛ این‌که چرا حافظ به این جایگاه در ادب فارسی و ادب جهانی رسیده است و در غزلیاتش بخش بزرگی از حیات روحی و اخلاقی مردم ایران سرزمین را بازتاب داده است.

این نشست روز چهارشنبه 16 مهر، از ساعت 16:30 در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود.