جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در بیانیه ای از اتحادیه اروپا خواست که موضع مشابه سوئد را در قبال شناسایی کشور فلسطین اتخاذ کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از النشره، جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در بیانیه ای از اقدام اخیر نخست وزیر سوئد مبنی بر شناسایی کشور فلسطین استقبال کرد.

در این بیانیه آمده است: موضع دولت سوئد در راستای احترام به خواسته های مشروع ملت فلسطین در خصوص حق تعیین سرنوشت خود اتخاذ شده است.

جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در ادامه از کشورهای عضو اتحادیه اروپا خواست که سیاست مشابه سوئد را در مناقشه فلسطین و اسرائیل اتخاذ کنند.

در ادامه بیانیه ضمن استقبال از موضع شجاعانه اتحادیه اروپا مبنی بر محکوم کردن احداث دو هزار و 610 واحد مسکونی جدید در قدس اشغالی از سوی رژیم صهیونیستی گفته شده است: محکوم کردن لفظی و رسانه ای باید اقدامات عملی که با اصول قوانین بین الملل و منشور سازمان ملل متحد و قطعنامه های آن هماهنگ است تبدیل شوند.

سوئد نخستین کشور عضو اتحادیه اروپا است که فلسطین را به رسمیت شناخت. "استفان لوفن" نخست وزیر سوئد روز گذشته با اعلام این خبر مدعی شد: مناقشات میان اسرائیل و فلسطین فقط از طریق تشکیل دو کشور مستقل و از طریق مذاکره در چارچوب قوانین بین المللی حل می شود.