ایلام - خبرگزاری مهر: قائم مقام وزیر راه و شهرسازی گفت: افزایش میزان تسهیلات بانکی در بخش مسکن مهر در دستور کار وزارت راه و شهرسازی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اصغر مهرآبادی ظهر دوشنبه در نشست شورای مسکن استان ایلام اظهار داشت: اتمام پروژه های مسکن مهر در تمام نقاط کشور در حال پیگیری است و هم اکنون نیز دو هزار و 500 واحد مسکن مهر در حال ساخت در استان ایلام وجود دارد که برای تکمیل این واحدهای نیمه تمام 10 میلیارد ریال اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: چهار میلیون 300 هزار واحد مسکن در کشور در دست ساخت است که از این تعداد دو میلیون و 300 هزار واحد مربوط به مسکن مهر است.

این مسئول بیان داشت: منابع واحدهای مسکن مهر از دو طریق حاصل می‌شود که یکی از طریق تسهیلات بانکی و دیگری از طریق آورده متقاضیان است و تاکنون نیز یک میلیون و 200 میلیون واحد نیز تاکنون افتتاح شده است.

وی بیان داشت: یکی مباحث مهم برای اتمام پروژه های مسکن مهر در کشور بحث افزایش تسهیلات بانکی است که در این ارتباط این وزارتخانه در حال رایزنی با بانک مرکزی و بانک مسکن به عنوان بانک عامل برای افزایش سطح تسهیلات بانکی تا سقف 300 میلیون ریال به متقاضیان است.

این مسئول افزود: خدمات زیربنایی، مدرسه، مسجد، فضای سبز، واحدهای درمانی و بهداشتی و ایستگاه آتش نشانی از جمله نیازهای اساسی مسکن های مهر است که طرح مسکن مهر نیازمند احداث دو هزار و 250 باب مدرسه، 300 واحد بهداشتی و درمانی و 800 مسجد است.

وی با بیان اینکه رئیس جمهور بر ساماندهی مساکن مهر تاکید بسیاری داشته است، عنوان کرد: هیچ واحد مسکن مهری بدون خدمات زیر بنایی نباید تحویل داده شود چراکه این ظلم به مردم است.