ایلام - خبرگزاری مهر: مدیر کل میراث فرهنگی استان ایلام گفت: 735 اثر تاریخی و طبیعی ایلام در آثار ملی کشور ثبت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالمالک شنبه زاده ظهردوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: شهرستان دره شهر با داشتن بیش از 200 اثر تاریخی بیشترین آثار استان را داراست و مهمترین این آثار شامل شهر تاریخی دره شهر، پل تاریخی گاومیشان، تنکه بهرام چوبین ...است.

وی بیان داشت: شهرستان دره شهر به عنوان اولین شهر دوره ساسانی یاد می شود و شهر تاریخی سیمره نیز به عنوان بزرگترین شهر تاریخی غرب کشور شناخته شده است.

این مسئول عنوان کرد: استان ایلام از قابلیت های خوبی در حوزه گردشگری برخوردار است و به همین منظور برنامه های برای توسعه فعالیتهای گردشگری در استان اجرایی می شود.

شنبه زاده با اشاره به ثبت 735 اثر تاریخی – طبیعی و گردشگری در استان افزود: دریاچه دوقلوی آبدانان و چشمه های آبگرم دهلران از جمله آثار گردشگری چشم نواز استان هستند.

وی ادامه داد: غار زینگان راه دسترسی آن تا پایان سال به کمک سایر دستگاه های مرتبط حل می شود و مناطق طبیعی زیادی می تواند به عنوان جاذبه های گردشگری زیرساخت آن فراهم شود.

این مسئول اهمیت بخش گردشگری و توسعه آن در استان را ضروری دانست و افزود: برنامه های مفصلی برای توسعه گردشگری در استان داریم و در هیئت دولت نیز 15 نقطه گردشگری برای استان تصویب شده که روی هرکدام از آنها برنامه های خاصی است.