بجنورد - خبرگزاری مهر: فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی گفت: میزان کشفیات سرقت در این استان در نیمه نخست امسال به نسبت مدت مشابه سال گذشته 17 درصد افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار صفوه الله امام وردی محمدی ظهر سه شنبه در دومین روز از هفته نیروی انتظامی در جمع فرماندهان و کارکنان نیروهای نظامی و انتظامی خراسان شمالی با اشاره به شعار امسال هفته ناجا، اظهار داشت:"پليس، تلاش جهادي، كارامدي و اقتدار" به عنوان شعار امسال هفته نیروی انتظامی تعیین شده و باید همه فعالان نیروی انتظامی تلاش های خود را در راستای این شعار تنظیم کنند.

وی با بیان این که يكي از مولفه هاي مهم نيروي انتظامي توجه به شعار امسال و حركت براساس اين شعار است، افزود: تمام تلاش نيروي انتظامي ايجاد آرامش براي شهروندان است چرا که نظم و امنیت یکی از مهم ترین پیش نیازهای توسعه و پیشرفت کشور محسوب می شود.

به گفته اين مقام انتظامي اقتدار و كارآمدي مهم ترین سلاح پليس و نیروی انتظامی خراسان شمالی در تامين نظم و امنيت در جامعه محسوب می شود و تاکنون نیز عملکرد نیروی انتظامی در استان بر اساس آمارهای رسمی مناسب و مؤثر بوده است.

سردار محمدی در ادامه با اشاره به تشكيل قرار گاه مبارزه با سرقت در استان، اظهار داشت: با تشکيل اين قرار گاه و همت ماموران پلیس و نیروی انتظامی خراسان شمالی طي شش ماهه نخست امسال میزان كشفيات سرقت در استان به نسبت مدت مشابه سال گذشته 17 درصد افزايش يافته است.

فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی همچنین با یادآوری بیانات مقام معظم رهبری در سفر به خراسان شمالی مبنی بر لزوم تكريم و احترام به مردم، بر رعایت این اصل از سوی فعالان و کارکنان نیروی انتظامی در استان تأکید کرد و افزود: تمامی كاركنان نظامي استان بايد با به كارگيري تاكيدات مقام معظم رهبري خدمات مختلفي از قبيل خدمات ايمني و ترافيكي را در جهت آسايش و آرامش جامعه ارائه دهند.

به گزارش خبرنگار مهر، سیزدهم مهر ماه در تقویم رسمی کشور به عنوان روز نیروی انتظامی و آغاز هفته بزرگداشت ناجا نامگذاری شده است.