رئیس کمیته فوتسال فدراسیون فوتبال با بیان اینکه هنوز فلسفه حضور ویتنام در مسابقات گرندپری را نمی‌داند، گفت: صد درصد با اتفاقات دیدار تاسیسات دریایی با شهروند ساری برخورد خواهیم کرد چون اگر کوتاه بیاییم، دیگر نمی‌توانیم لیگ را جمع و جور کنیم.

سیدرضا افتخاری در گفتگو با خبرنگار مهر، درباره حضور قطعی تیم ملی فوتسال ایران در مسابقات گرندپری و برگزاری این مسابقات با حضور شش تیم، اظهار کرد: در آخرین دعوتنامه‌ای که به دست ما رسیده است، 6 تیم در این بازی‌ها حضور خواهند داشت. آنها به سفارت برزیل در ایران هم نامه زده‌اند تا هر چه زودتر ویزای بازیکنان صادر شود. برای همین حضورمان در گرندپری تقریبا قطعی است.

وی افزود: در گروه ایران، تیم‌های گواتمالا و کاستاریکا حضور دارند و برزیل با کلمبیا و ویتنام همگروه شده است. البته ما هنوز فلسفه آمدن ویتنام به این مسابقات را نمی‌دانیم. سال گذشته ژاپنی‌ها پول دادند و به این مسابقات آمدند. احتمالا ویتنام هم امسال پول داده است و یا بخشی از هزینه‌ها را متقبل شده است.

رئیس کمیته فوتسال درباره غیبت تیم‌هایی مثل ژاپن در این تورنمنت، تاکید کرد: برگزاری گرندپری با لیگ ژاپن همزمان شده است. سازمان لیگ ژاپن هم اجازه تغییر زمان لیگ را نداده ولی ما با مصوبه‌ای در هیات رئیسه، لیگ را برای گرندپری تعطیل خواهیم کرد.

افتخاری در ادامه درباره درخواست خسوس کاندلاس سرمربی تیم ملی فوتسال ایران برای برپایی اردوی تدارکاتی در کشور برزیل و انجام چند بازی دوستانه هم گفت: قرار است با خسوس یک جلسه‌ای داشته باشیم تا درباره برنامه تیم ملی قبل از گرندپری تصمیم بگیریم. پیشنهاد خسوس این است که زودتر به کشور برزیل برویم ولی این برنامه هزینه بر است. البته اگر علی کفاشیان موافقت کند ما هم زودتر به برزیل خواهیم رفت. از یک طرف دیگر نمی‌خواهیم لیگ برتر زیاد تعطیل شود. اینجا هم می‌توانیم بازی‌های تدارکاتی خوبی داشته باشیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره جنجال در هفته ششم لیگ برتر و درگیری در دیدار تاسیسات دریایی و شهروند ساری، تصریح کرد: صد درصد با این اتفاق برخورد می‌کنیم. اگر کوتاه بیاییم دیگر نمی‌توانیم لیگ را جمع و جور کنیم. گزارش این اتفاقات به کمیته فوتسال رسیده و ما هم بعد از بررسی، پرونده را به کمیته انضباطی ارجاع می‌دهیم.

رئیس کمیته فوتسال افزود: البته شمسایی در تیم تاسیسات هم سرمربی است، هم مدیر، هم صاحب! او همه کاره است و وقتی هم در زمین بازی می‌کند هیچکس نیست که حاشیه‌ها را جمع کند. این ضعف تیم تاسیسات است. قصد دارم با خود شمسایی هم در اینباره صحبت کنم. او وقتی درگیر مسابقه می‌شود، حاشیه‌ها از دستش در می‌رود.

افتخاری درباره تصمیمات جدید هیات رئیسه سازمان لیگ هم گفت: در جلسه روز سه شنبه مقرر کردیم تا هر تیم در جام حذفی اجبارا از شش بازیکن تیم امید استفاده کند. در لیگ برتر هم تیم‌ها می‌توانند در نیم فصل یک بازیکن امید به لیست خود اضافه کنند. هدف ما جوانگرایی در لیگ است و قصد داریم برای مسابقات زیر 21 سال 2017 با پشتوانه قوی ظاهر شویم.