قم - خبرگزاری مهر: استاد دانشگاه قم با بیان اینکه جهاد و مبارزه با دشمن سرلوحه فعالیت‌های شهید لک زایی بود، گفت: وی با وجود اینکه جانباز بود اما همچنان با مدیریت جهادی به فعالیت‌های خویش ادامه می‌داد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام غلامحسین اعرابی ظهر پنجشنبه در همایش "حبیب دل‌ها" که به مناسبت گرامیداشت دومین سالگرد شهادت سردار سرتیپ پاسدار حاج حبیب لک زایی، در سالن همایش‌های دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم برگزار شد‏، با بیان اینکه خداوند به بیوتی اذن ترفیع مقام داده است، عنوان کرد: بیوت انبیا، اولیا و مردان الهی از جمله این بیوت هستند که در این بیوت مردانی تربیت یافته‌اند، که تسبیح خدا می‌کنند و هیچ چیز مانع این تسبیحشان نمی‌شود.

وی افزود: خانواده لک زایی و شهید لک زایی از جمله خانواده‌هایی هستندکه خداوند بیوت آن‌ها را ترفیع مقام داده است، و همه ساکنان این بیوت تربیت یافته مکتب الهی و اسلامی هستند و ذکر خدا، اقامه نماز، ادای زکات، و استقامت در راه خدا از شاخصه‌های مهم این خانواده است.

اعرابی ادامه داد: روحانیت، معنویت، دانش آموختگی با آموزه‌های دینی، جهاد و شهادت و شهامت در جنگ تحمیلی و مدیریت جهادی از دیگر ویژگی و شاخصه‌های خانواده لک زایی است.

استاد دانشگاه قم عنوان کرد: جهاد و مبارزه با دشمن سرلوحه فعالیت‌های شهید لک زایی بود‏، با وجود اینکه جانباز بود اما همچنان با مدیریت جهادی به فعالیت‌های خویش ادامه می‌داد.

اسوه وحدت در استان سیستان و بلوچستان

استاد دانشگاه شهید بهشتی تهران نیز در این همایش گفت: شهید لک زایی اسوه وحدت در استان سیستان و بلوچستان بود و با رفتار خویش وحدت میان تشیع و تسنن را ایجاد کرده بود.

نجمه کیخا ادامه داد: شهید لک زایی دائما پیگیر مقوله امر به معروف و نهی از منکر بود و دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان سیستان و بلوچستان بود و اعتقادش این بود که باید با شفقت و محبت امر به معروف و نهی از منکرکرد.

استاد دانشگاه شهید بهشتی تصریح کرد: این شهید مرز را تهدید نمی‌دانست بلکه فرصتی برای توسعه و ترقی استان سیستان و بلوچستان می‌دانست و تلاش داشت که با ایجاد بازارچه‌های مرزی علاوه بر نزدیکی با سایر اقوام فرصت کسب معاش رانیز ایجاد کند.

وی در پایان با اشاره به روحیه مردم دوستی شهید لک زایی افزود: شهید لک زایی پیگیر مسائل و مشکلات خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان بود.