کرمانشاه - خبرگزاری مهر: رئیس امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه از شعر خوانی نظم پردازان به نام کرد در کرمانشاه و هم زمان با برگزاری اختتامیه نمایشگاه کتاب این استان خبر داد و گفت: 25 شاعر کرد زبان در این شب شعر حضور خواهند داشت.

سعید جمشیدی در گفتگو با خبرنگار مهر از برگزاری شب شعر کردی با حضور 25 نفر از اساتید برجسته شعر کردی در کرمانشاه خبر داد.

وی اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه کتاب کرمانشاه با حضور 563 ناشر از سراسر کشور و استقبال بسیار بالای کرمانشاهیان فرهنگ دوست سبب شد تا بخش های جنبی جشنواره با رویکرد تخصصی و تبیینی در حوزه مختلف راه اندازی شده و در دستور کار قرار گیرد.

رئیس امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه ادامه داد: برگزاری نشست های تخصصی با رویکردهای فرهنگی، ادبی، دینی و هنری با حضور اساتید برجسته کشوری برنامه ریزی شد که در این راستا امروز یکی از صاحب نظران تئاتر ایران در نشست تخصصی با موضوع هنر تعزیه حضور خواهد یافت.

جمشیدی گفت: این نشست با توجه به نزدیکی ایام محرم با حضور داوود فتحعلی بیگی از هنرمندان به نام تئاتر کشور برگزار خواهد شد.

وی همچنین از حضور استاد قطب الدین صادقی در نشست تخصصی زیبایی شناسی در هنر خبر داد.

رئیس امور هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه ادامه داد: تصمیم بر این است که مراسم اختتامیه نمایشگاه کتاب کرمانشاه همزمان شود با برگزاری شب شعر کردی و شعر خوانی نظم پردازان بنام کرد که در محل برگزاری نمایشگاه های بین المللی کرمانشاه خواهد بود.

این مسئول فرهنگی تصریح کرد: در این شب شعر بیش از 25 نفر از شاعران کردی گوی حضور خواهند داشت و شعر خوانی می کنند که با توجه به حضور این شاعران و تجربیات گذشته استقبال خوب از این برنامه را پیش بینی می کنیم.

جمشیدی با اشاره به اینکه مراسم اختتامیه و شب شعر کردی در بیست و دوم مهر ماه برگزار خواهد شد گفت: صبح ها از ساعت 9 تا 12 و عصرها از ساعت 15 تا 19:30 در تمامی روزهای برگزاری علاقه مندان می توانند از نمایشگاه کتاب کرمانشاه بازدید کنند.